www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Mandello - Nordkapp med "NORGE"

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 18-07-2006 09:49    Tittel: Mandello - Nordkapp med "NORGE" Svar med Sitat

Følgende informasjon er funnet på: wildguzzi.com

15 stk. "NORGE" med jounalister starter fra Mandello 24. July for å reise til Norkapp.

24 July Mandello - Hannover (1000km)
25 July Hannover - Kristiansand (674+ferje)
26 July Kristiansand - Trondheim (824km)
27 July Trondheim - Mo i Rana (450km)
28 July Mo i Rana - Narvik (450km)
29 July Narvik - Honningsvåg (722km)

Returen vet jeg foreløpig ingenting om.

Mvh
Rolf
950 20 006
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
anne s



Ble Medlem: 29 Jan 2006
Innlegg: 197
Bosted: Lier

InnleggSkrevet: 19-07-2006 20:50    Tittel: Svar med Sitat

Her er det bare å stille seg i veikanten å vinke med norske flagg Very Happy
_________________
Anne S
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Frank



Ble Medlem: 15 Jun 2006
Innlegg: 47
Bosted: Valdres

InnleggSkrevet: 24-07-2006 21:39    Tittel: Oppmøte - følgekjøring? Svar med Sitat

Hei alle sammen!

Jeg er ny på forumet her, så jeg skal presentere meg meget kort. Jeg heter Frank, er 30 år og bor i Valdres (nesten på Beitostølen). Jeg har overtatt "Robin" (1973 V7 850GT) i vinter fra Mathias Hallum, og er en meget fornøyd Guzzi-eier med et par tusen km bak meg så langt i år. Tusen takk til de jeg har mast på med alle mulige & umulige spørsmål under renoveringen!

Mitt innlegg her er vedrørende kolonnen med 14 stk 1200 Norge samt følgebiler etc som ankommer Kristiansand på onsdag morgen (26/7), med kurs for Trondheim som dagsetappe.

Jeg har forsøkt å få svar fra fabrikken om hvilken rute de skal kjøre nordover, men så lagt har jeg ikke hørt noe fra den kanten. Heller ikke den norske importøren hadde noen informasjon. Ut fra kartet på hjemmesiden til fabrikken ser det ut til at de kjører "raka vegen" og i dette tilfellet opp Østerdalen i mitt "nærområde". Kjenner noen til en eksakt reiserute med tidsplan?

Dette er en begivenhet litt utenom det vanlige, og jeg ønsker å se & høre denne kolonnen på vei gjennom landet - alternativt henge meg på et kortere eller lengre stykke. Ut fra bildene som er lagt ut fra dagens etappe til Hannover, så ble kolonnen ledsaget av en del andre Guzzi'er ut fra Mandello del Lario i dag. Jeg vurderer sterkt å møte kolonnen ett sted nord for Oslo og henge meg på et stykke nordover, eventuelt så langt som til Ulsberg/Oppdal for min del. Er det andre som tenker på noe slikt og har tid og anledning, så hadde det vert veldig hyggelig å "samkjøre" ett eller annet.

Er det noen som har noen planer eller forslag?
_________________
Frank
1973 Moto Guzzi V7 850GT
"Robin" Smile
1957 DKW RT350 S
1954 Bender LV sidevogn på "Robin"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 24-07-2006 22:54    Tittel: Svar med Sitat

Fabrikken har dessverre ikke sendt ut informasjon til de nasjonale klubbene om ekspedisjonen på forhånd. Jeg har sendt en mail til fabrikken nå i kveld og bedt om å få nøyaktig reiserute gjennom Norge og noen tidspunkter slik at de som er interessert får mulighet til å se/følge "The Norge Raid 2006". Evt svar blir publisert.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Egil Aa (594)



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 47
Bosted: Storforshei

InnleggSkrevet: 26-07-2006 22:03    Tittel: Mandello - Nordkapp med "NORGE" Svar med Sitat

Hei!
Er det noen som har lagt merke til at den ruten som er tegnet inn på kartet ikke ender opp på Nordkapp, men i Vadsø Very Happy
Det skyldes nok mest sannsynlig at det er veldig langt fra Mandello Very Happy
Likevel var det litt morsomt, for i fabrikkens pressemelding om turen ble det nevnt en viss italiener ved navn Umberto Nobile. Han var konstruktør av to kjente luftskip; "Italia" og, nettop, "Norge". Disse luftskipene var her oppe i nord på samme tid som den første Guzzi Norge (1926 og 1928). Vadsø var faktisk siste stoppested på det europeiske fastland, før luftskipene la i vei utover "Ishavet". Fortøyningsmasten som ble bygget til dette formålet er godt bevart ennå, og er i dag tilknyttet Vadsø museum. Museet har også en utstilling som tar for seg historien om luftskipene.
Her har vært mange "prominente" personer i forbindelse med diverse markeringer angående disse ferdene. "Nobile hotell" er nærmeste nabo til "Luftskipsmasta". Historie knyttet til dette er et gjennomgående tema i hotellet. Dessuten er det vel ikke et eneste postkort fra Vadsø som ikke har med Luftskipsmasta! Foreslo faktisk i en mail til fabrikken at 14 Moto Guzzi Norge med Luftskipsmasta i bakgrunnen måtte være et brukbart fotomotiv Very Happy
På Vadsø kommunes hjemmeside er det et livekamera hvor du bl.a. kan se hvordan Luftskipsmasta ser ut akkurat nå http://www.vadso.kommune.no/bykamera/
Men det som startet denne "avsporingen" var nok mest sannsynlig en tegnefeil på fabrikkens kart. Desverre!
Mvh. Egil Aa (594)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anne s



Ble Medlem: 29 Jan 2006
Innlegg: 197
Bosted: Lier

InnleggSkrevet: 27-07-2006 14:44    Tittel: Svar med Sitat

Hei, er det noen som har sett syklene langs Norges veier. Personlig sto jeg 1 1/2 time på en rasteplass sør for Lillehammer igår og speidet. Med den dagsetappen de hadde lagt opp til, regnet jeg med at de tok rakeste veien. Så ingenting og tenkte med meg selv, at det er utrolig hva man kan finne på å gjøre. Bonusen var at jeg muligens svettet bort et par kilo, der jeg stod i full mundur i 30+ Very Happy
_________________
Anne S
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 27-07-2006 22:08    Tittel: Svar med Sitat

Kommer hjem etter nesten to uker uten internett, og ser at kortesjen akkurat har passert ....... ergelig!

Flott at noen møtte og kjørte med dem i alle fall!
Herlig bilde av "Robin" og norsk flagg!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 31-07-2006 12:15    Tittel: Svar med Sitat

Veldig til norgesreklame dette her.

Fra én av trådene på det amerikanske forumet:

http://wildguzzi.com/forum/index.php?PHPSESSID=5845553ad3f374d854cffb6628b1770c&topic=5829.0

En annen tråd, om "incredible landscapes"...

http://wildguzzi.com/forum/index.php?PHPSESSID=7e492a13a54c55465e4698cc444c0ccb&topic=5815.0


rolf j
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anne s



Ble Medlem: 29 Jan 2006
Innlegg: 197
Bosted: Lier

InnleggSkrevet: 31-07-2006 16:33    Tittel: Svar med Sitat

Noen som vet ruta ned igjen? De må jo hjem igjen og har vel aldri tenkt å kjøre Sverige. Det må jo i såfall bli årets nedtur. Heldige med været var de også. Har ikke vært sommer akkurat i Nord - Norge i år.
_________________
Anne S
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 31-07-2006 22:15    Tittel: Svar med Sitat

Vet ikke, men hvis "per rientro in aereo" betyr å returnere pr fly så er det ihvertfall dette som sto etter siste etappe på den italienske hjemmesida. Noen som kan italeinsk der ute??

(Journalistene har kanskje lyst til å gå kjapt tilbake til litt skriving etter 4000 km i sadelen??) Wink

ROLF J
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Frank



Ble Medlem: 15 Jun 2006
Innlegg: 47
Bosted: Valdres

InnleggSkrevet: 31-07-2006 23:35    Tittel: Svar med Sitat

Da jeg snakka med karene på Elverum på onsdag, sa de at de skulle fly hjem fra Alta. Det hørtes ut som det var helt greit på de jeg fikk snakka mest med.
_________________
Frank
1973 Moto Guzzi V7 850GT
"Robin" Smile
1957 DKW RT350 S
1954 Bender LV sidevogn på "Robin"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anne s



Ble Medlem: 29 Jan 2006
Innlegg: 197
Bosted: Lier

InnleggSkrevet: 01-08-2006 16:01    Tittel: Svar med Sitat

Du er ikke så verst i italiensk. Det betyr at de flyr. Ikke rart at dagsetappen var så kort. Nydelige bilder de har lagt ut. Håper journalistene gjør mye ut av dette. Både som Norges og Guzzireklame.
_________________
Anne S
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 04-09-2006 07:41    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg å følge de, men hvor var jeg på det tidspunktet?
Ikke på forumet i allefall, for da hadde jeg kunnet få med meg dette.

Masse nydelige bilder og helt sikkert en flott tur.

Men hvorfor i all verden har det ikke vært mer blest rundt denne turen?
Nyhetene eller andre?
Eller har jeg igjen gått glipp noe?
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group