Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Misha
Ble Medlem: 15 Des 2007 Innlegg: 7 Bosted: Regnværsbyen
|
Skrevet: 21-12-2007 20:55 Tittel: Hovedlys, Nettbutikk? |
|
|
Jeg regner med at jeg må ha nytt glass/reflektor på Morinien fra -79, når den skal godkjennes forlanger vel de E-merket glass? Står bare cev originalt. Glasset måler vel 6" i diameter.
Noen som vet om nettbutikker som selger slikt? Har kikket endel rundt selv uten å finne godkjente lys.
Alternativet er å ta med lykten til Guzzi-forhandleren her i byn og se om de har noe som passer. Alt på Morinien er produsert i Italia så det er jo mulig lykten er den samme... _________________ Medl. nr. 1308 |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 21-12-2007 22:07 Tittel: |
|
|
Hei , var innom bloggen din for å se på 3 1/2 ' en din - artig sykkel.
Mitt råd er å ta med innsatsen din og gå til en velassortert Hella / Bosch forhandler og se om det ikke finnes en H4 innsats som har samme diameter og som passer i dybderetningen.
De har jo levert lys til det meste som kryper og går av sykler og biler så sjansen for at en vw eller bmw innsats skulle passer er vel ikke så langt unna. - lykten virker til å være mindre enn standard CEV fra Guzzi på 70 tallet.
Good luck _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Misha
Ble Medlem: 15 Des 2007 Innlegg: 7 Bosted: Regnværsbyen
|
Skrevet: 22-12-2007 17:32 Tittel: |
|
|
Hella, ja, der sa du noe! Kjører forbi en slik butikk på vei til jobb så jeg skal stikke innom og høre. Europeisk holder bare jeg slipper å kjøre rundt med en japse-lykt hehe. _________________ Medl. nr. 1308 |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 23-12-2007 00:21 Tittel: |
|
|
På den annen side, så er det ikke sikkert at dette er et punkt som blir tett fulgt opp ? Har selv importert/registrert to sykler uten at E- merket glass var tema. - Begge syklene var veteraner så det er mulig det spiller inn...
Hvis innsatsen er hel og iorden så ville jeg forsøkt uten å bytte- hvis ikke du finner noe til en vettug pris som passer da
Good luck _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Misha
Ble Medlem: 15 Des 2007 Innlegg: 7 Bosted: Regnværsbyen
|
Skrevet: 23-12-2007 19:45 Tittel: |
|
|
Nei det er nok ikke sikkert det blir et tema, men jeg har hørt om folk som har fått det påpekt. Det er nok også desverre slik at behandlingen man får kan variere alt etter hvilken trafikkstasjon man møter på, selv om det ikke burde være slik.
En annen sak er at det originale glasset er asymmetrisk på begge sider, ikke bare på høyre side og det må jo være en fordel siden man da har like bra lys i venstre-svinger også. Men om trafikk som kommer imot er like fornøyd kan nok diskuteres.
Det var meningen å stikke innom en trafikkstasjon om ikke så lenge for å forhøre meg litt på forhånd om hvilke krav jeg blir møtt med den dagen jeg stiller med sykkelen, for å unngå stygge overraskelser, så jeg tar med meg lykta i samme slengen så får jeg det avklart. _________________ Medl. nr. 1308 |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 23-12-2007 20:30 Tittel: |
|
|
Ett godt råd,
Det er fire.-fem ting disse gutta er opptatt av :
1. Lyd / orginale lydpotter - hvis ikke du kan dokumentere dette - må du ha en støytest./ måledok. - koster deg ca 1000.-
2. Bremser og dekk'
3. Slakk i styrekrone og lager
4. Generell stand - oljelekkasjer, brytere etc
5. Lys funksjonstest - alle
Jeg tror ikke jeg hadde spurt om lykteglasset skulle være E-merket - da gjør du dem oppmerksom på det - og siden sykkelen din ikke er veteran ennå - må den være iht regler som gjelder for nye sykler.
Jeg tror jeg hadde stilt med sykkelen i optimal stand - med alle dokumenter og forsøkt _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Misha
Ble Medlem: 15 Des 2007 Innlegg: 7 Bosted: Regnværsbyen
|
Skrevet: 27-12-2007 17:34 Tittel: |
|
|
Da prøver jeg oppskriften din, og stiller med sykkelen i original stand. Den må tilfredsstille kravene som gjaldt i Norge da den ble førstegangs-registrert, dvs i 1979. Hvis jeg tolker reglene på vegvesenet sine sider rett.
Pottene er Sito-potter, dvs uoriginale, men produsenten hevder hele produktserien er eec typegodkjent, så jeg får høre om de har noen papirer. _________________ Medl. nr. 1308 |
|
Til Toppen |
|
|
|