www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hjelp / Ide-dugnad bryterpanel på guzzi

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
hanstore



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 45
Bosted: Fjellhamar

InnleggSkrevet: 04-09-2007 11:02    Tittel: Hjelp / Ide-dugnad bryterpanel på guzzi Svar med Sitat

Hjelp.
Hvordan i huleste skal jeg få plassert to vippebrytere på California? I tillegg til lyspanelet som er fullt, finnes der kun to klokker (km/t og omdr). Ingen plass for ekstra brytere.

For å få heist opp og ned vindskjermen på min nye sidevogn og justert lufttrykket i fjæringene på den, trenger jeg disse knappene lett tilgjengelig. Finnes det noen som har sett/løst lignende problem?
Enkleste hadde jo vært å kjøpe en ferdig tom boks som passer til formålet. Men google kunne ikke hoste opp så mange gode forslag.
Det finnes en vanntett sak for heising av ankerkjetting på båt, men den har bare en bryter

I tillegg til de to bryterne kunne jeg også tenkt meg et uttak av typen sigarettenner til GPS o.l.

Ideer og eller tips mottas med stor takk! Smile
_________________
Hans Tore Bråten, Fjellhamar
California 1100 1996
V7 Sport 1972
Tempo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 04-09-2007 21:31    Tittel: Svar med Sitat

På høsttreffet i Jondalen i fjor så jeg sidevogns-guzzi med regulerbart tak og ... et eller annet. Var det "vipp"?
Den var i allefall dødskul! Very Happy

Kanskje noen her inne vet hvem det er?

Men i allefall... Han hadde knappene ved setet bak seg.
Jeg sier ikke at det nødvendigvis funker for deg eller sykkelen, men tenker å gi noen alternative løsninger på saken.

Du har ikke et bildet av instrumentene og styret? Bilder av sykkelen forøvrig finnes vel godt tilgjengelig på Google ville jeg tro.

Ønsker deg lykke til!!! Very Happy
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
jul



Ble Medlem: 09 Aug 2006
Innlegg: 25
Bosted: Sømådalen!

InnleggSkrevet: 10-09-2007 22:26    Tittel: Svar med Sitat

Den svarte og ikke spesielt rene Mille'n i Jondalen var nok min. Vogna er av typen Flexit og det stemmer at den har en bryter for taket/skjermen og en for luftdemperne, men jeg tror det er litt lettere å montere dette på Mille GT'n enn på en nyere California.
I allefall lykke til med import og montasje av vogn. Kanskje vi treffes på neste treff.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
hanstore



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 45
Bosted: Fjellhamar

InnleggSkrevet: 12-09-2007 08:56    Tittel: Svar med Sitat

Jul du får gjøre som en kompis av meg. Istedet for å vaske sykkelen til stadighet satte han opp et skilt: -"If you think this bike is dirty, you should try a ride with the biker".
Vet ikke om det funka...

Hvilken side har du bryterne på Mille?

Jeg vurderer litt frem og tilbake, boks på styret, eller lage hull i de kromma dekslene som dekker ramma bak på sidene...
Er litt bekymret for all dritten som bryterne blir utsatt for der bak...
Vi får se Very Happy
Guzzilde får nå nye hjullager og "ny" gaffel, les foringer og fjær.
Den 26. September tar vi danskebåten til Fredrikshavn og kjører like til EZS i Zelhem(NL) Så blir det overvintring for Guzzilde.
Forhåpentligvis kan jeg svippe ned i april og debutere på 3 hjul og flexibel vogn. Very Happy Kan jo øve på hele veien hjem.
Et Guzzitreff står helt klart på menyen neste år. Hadde vært tøft med to Flexit/guzzier på tur!
_________________
Hans Tore Bråten, Fjellhamar
California 1100 1996
V7 Sport 1972
Tempo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group