www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Noen som kan California 1400 detaljer?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Rytmekongen



Ble Medlem: 02 Sep 2010
Innlegg: 5
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 23-08-2019 15:24    Tittel: Noen som kan California 1400 detaljer? Svar med Sitat

Hei folkens

Jeg kjører i dag en Stelvio som jeg lurer på å bytte ut med en 1400. Jeg skal i all hovedsak benytte den til lengre turer da jeg har en mindre mc til nærområdet. Nå lurer jeg på hvilken modell jeg skal gå for:
Custom, Touring eller Audace. Som sagt skal jeg benytte den til touring men da jeg kjører mye tur kun med toppboks så liker jeg ikke sideveskene på Touring. (Kan de tas av?).

Tror jeg heller mot en Custom men trenger
Toppboks, Vindskjerm og et så godt sete som mulig. Sete på Touringen er betraktelig bedre enn på Custom? Vindskjerm av alle mulige str. kan skaffes til Custom? Og toppboks er heller ikke noe problem?

Hva kan forventes av kjørelengde på en full tank?

Glad for alle svar

Lars Smile
_________________
Ikke no' tull, frabes !
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hans Petter



Ble Medlem: 03 Jan 2007
Innlegg: 613
Bosted: Kråkstad

InnleggSkrevet: 27-08-2019 22:22    Tittel: Svar med Sitat

Hei,
Jeg hadde en 2011 Stelvio som jeg byttet inn i en 2013 Cali 1400 Custom. Hvis du liker å skrape fothvilere, er det sykkelen for deg. Komforten er så där: Man sitter veldig rett på rompa a la kjøkkenstol, noe som gjør at man relativt fort blir sliten. Jeg hadde en flyscreen på min, den dugde greit. Husker ikke helt rekkevidden, men 1400 er temmelig tørst. Tror jeg så 0.7 oftere enn 0.6 på mila. Om du MÅ ha en 1400, ville jeg vurdert Audace, som jeg tror er litt høyere enn Custom og Touring (med mindre de har endret på dette på senere modeller enn min) - da slipper du i det minste fotbrettskrap i hver minste sving. For skikkelige langturer ville jeg - sett i ettertid - heller beholdt Stelvioen.
_________________
1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Rytmekongen



Ble Medlem: 02 Sep 2010
Innlegg: 5
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 03-09-2019 20:01    Tittel: Takk for svar Svar med Sitat

Da fikk jeg såpass med input at jeg nok kommer til å beholde stelvio'en. Skjønner at 1400 ikke er spesielt egnet for langtur. Hverken komfort- eller rekkevidde messig.
_________________
Ikke no' tull, frabes !
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group