www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Svenske Guzzipriser

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Ingvar Tautra



Ble Medlem: 15 Sep 2014
Innlegg: 77

InnleggSkrevet: 01-08-2017 09:58    Tittel: Svenske Guzzipriser Svar med Sitat

Hei

Sommerferien nærmer seg slutten for denne gang, og noen av inntrykkene fra ferieturen lar seg ikke slette med det første.

For en inngrodd motorsyklist med hang til å like tvilsomt Italiensk maskineri var et av høydepunktene en tur innom BIKE PORT AB i Hudiksvall, Sverige. Aprilia i fleng, mange Guzzier og sogar noen lekre Ducatier fylte butikklokalet. Best av alt var prisnivået på flæska nye sykler:

2016 Guzzi NTX - 129.000,- Sek!!(helt ny - 0 km, pris inkl. svensk mva)
2016 Guzzi Eldorado - 145 000 Sek!!(helt ny - 0 km, pris inkl. svensk mva)

Jeg begynte sporenstreks å regne på importpriser for NTXen, kom frem til at Norge vil ha rundt 96 000,- Nkr. totalt i avgifter...sukk.... Totalt ble det med andre ord nesten 200 000,- kr før den er klar for registrering i Norge(da fratrekt svensk moms). Alikevel mye billligere enn hva den kostet her hjemme!! Verdt å merke seg!(235 000,- Nkr. 2016 - Bikerstreet)

Vel, vel... blir vel litt vel voldsomt å søke svensk statsborgerskap for å få sykkelen til en familiefarvennlig pris. Hadde den gått for 129 000,- kr i Norge...vel da hadde den stått på gårdsplassen pronto! Stakkars fabrikant som får adskillig mindre for å produsere maskinen enn det den koster i avgifter, dette helt uavhengig av hvilke politiske parti som styrer.

Vel, det er sikkert andre i klubben som har litt bedre argumenter i familiebudsjettet enn det jeg har, så her er link til NTXen, løp og kjøp!:
http://www.bikeport.se/mcavd/mc/inne/stelviogron_hoger.jpg

Eldoradoen med endret sete var til salgs i butikken til 145 000,- Skr.:
http://www.bikeport.se/mcavd/mc/inne/eldoradosissy16_rod_hoger.jpg

BIKE PORT AB:
http://www.bikeport.se/mcavd/index.htm
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 01-08-2017 19:48    Tittel: Svar med Sitat

Jepp, vi er nok (bortimot) verdensmestere i avgifter..etter danskene tenker jeg. Der koster Eldoen omregnet ca 330000,00 Nok (267000 Dkr)
Norsk pris i 2016 var vel ca 265000.

Eldo til en pris av 145000 hadde jeg kjøpt tvert!
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Ingvar Tautra



Ble Medlem: 15 Sep 2014
Innlegg: 77

InnleggSkrevet: 01-08-2017 22:20    Tittel: Svar med Sitat

330 000,- Nkr for en Eldorado i "de røde pølsers rike"...jeg skjønner hvorfor øl er så billig i Danmark.
Navnet Eldorado får liksom en annen klang med sånne summer.

De hadde inne en "MGX Flying Fortress" også, men den krever jo innkjøp av "Dart Wader" utstyr så påkledningen står i stil med sykkelen.
Jeg er litt usikker på om en sånn hjelm er typegodkjent av veidirektoratet? Den tilfredstiller vel Interstellare krav antar jeg siden Wader bruker den.
Da må den vel være god nok for en MC kjører? Den MGXen kommer vel ikke opp i lysets hastighet?

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group