www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Markeringslys Stelvio NTX

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Gunnar Østmoe



Ble Medlem: 15 Mai 2017
Innlegg: 9

InnleggSkrevet: 26-07-2017 11:09    Tittel: Markeringslys Stelvio NTX Svar med Sitat

Til de uhyre få av oss som har den store gleden av å kjøre NTX; disse markeringslysene er jo ikke helt bra. Likevel så ser jeg nytten av disse lysene, og problemet har egentlig irritert meg litt.
Det er sikkert kjent for de fleste at hvert lys trenger egen 10A sikring. Det er relativt greit å ordne med f. Eks. sikringsholder fra Biltema. Da går i hvertfall ikke hele sykkelen i svart når det blir kortslutning i en av lyktene.
Problemet er likevel ikke helt løst. Min erfaring er at hver lykt går mellom 50-100 mil før sikringen går. Årsaken er ikke at pæra går men at den blå ledningen på H3 pæra smelter og blir liggende mot jord. Jeg har forsøkt med både ekstra tape og krympestrømpe uten noen særlig bedring.
Ved rydding i pærelageret mitt fant jeg en pære som heter H1. Forskjellen på H1 og H3 er akkurat den blå ledningen som isolasjonen smelter på! På H1 er det 'han-konektor' rett ut fra sokkelen. Ifølge Hella(de som har laget skrotet) står det at det skal benyttes H3. De om det.
Nå har jeg prøvd med H1 pære, og det ser ut til å fungere fint.
Så får vi se hvor lenge det er lys i tunnelen.
_________________
Gunnar Østmoe
LeMans III - 84
Stelvio NTX - 10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group