Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Halvor Nyquist
Ble Medlem: 24 Jun 2007 Innlegg: 42 Bosted: Høyveien 40, 4838 Arendal
|
Skrevet: 19-05-2017 23:01 Tittel: Ny toppakning |
|
|
Hei. Har ny toppakning. Hvor lang kjører man før man etterstrammer sylindermutterne ?
Hilsen Halvor. _________________ Le Mans 1977
850 T5 1987 m/EZS
850 T5 1985 med Watsonian GP 700 Classic |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 20-05-2017 08:35 Tittel: |
|
|
Heisann,
Det er ikke antall km nødvendigvis, men at et visst antall varm- kald-varm -kald sykluser er unnagjort. Når pakningen begynner å svette litt så er det greit å gjøre det.
Gøy med guzzimekk! _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Halvor Nyquist
Ble Medlem: 24 Jun 2007 Innlegg: 42 Bosted: Høyveien 40, 4838 Arendal
|
Skrevet: 20-05-2017 17:31 Tittel: |
|
|
Hei Lars. Takk for tips 😀 Da spørs det om jeg eller sykkelen begynner å svette først, i sommervarmen.
Hilsen Halvor. _________________ Le Mans 1977
850 T5 1987 m/EZS
850 T5 1985 med Watsonian GP 700 Classic |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 21-05-2017 11:32 Tittel: |
|
|
Det holder med en god varmkjøring. Du trenger ikke se spor etter svetting.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 21-05-2017 11:35 Tittel: |
|
|
Glemte å nevne at du først må løsne mutterne - før du ettertrekker. Dette for å få riktig momemt.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 24-05-2017 20:44 Tittel: |
|
|
Ok, derom strides de lærde....har all respekt for RH sine erfaringer og min info er fra andre kilder.
Uansett, også lurt å dra til mutterne på eksosmanifolden etter noen mil, disse pakningene gir seg også endel. _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Ingvar Tautra
Ble Medlem: 15 Sep 2014 Innlegg: 77
|
Skrevet: 26-05-2017 11:52 Tittel: |
|
|
Hei
Trur jeg støtter Rolf Halvorsen i dette - ville ikke hatt annet mellom topp og sylinder enn selve pakninga - lekkasje fører jo med seg sot ++ som blir liggende mellom pakning og metall, men dette får vel enhver gjøre som de vil så lenge det er på ens eget kjøretøy. |
|
Til Toppen |
|
|
Halvor Nyquist
Ble Medlem: 24 Jun 2007 Innlegg: 42 Bosted: Høyveien 40, 4838 Arendal
|
Skrevet: 01-06-2017 16:37 Tittel: |
|
|
Takk for alle gode innspill. Ingen tvil om at både jeg og T5'n ble skikkelig svette i himmelfartshelga. Da er det nok tid for etterstramming.
Har aldri prøvd å løsne mutterne først men nå er det jo en tjangs til å forsøke det. Og det er det jo ikke så ofte man får anledning til, heldigvis. Hilsen Halvor. _________________ Le Mans 1977
850 T5 1987 m/EZS
850 T5 1985 med Watsonian GP 700 Classic |
|
Til Toppen |
|
|
|