Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 13-04-2017 18:49 Tittel: |
|
|
Hans Petter skrev: | Jeg har en '99 Cali, og bor bare kort unna deg. Si i fra om du trenger noe. |
Takk, for tilbud.
Skal nå først på lørdag, kjøpe nye plugger. Fikk tips av en nå som jobber på mc-verksted at det kunne være så enkelt. De er nye, men kan jo være feil på dem uansett.
Tar det derfra og ser hvordan det går. Tar kontakt om det ikke funker.
TR |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 14-04-2017 08:42 Tittel: |
|
|
Bytt plugghetter, coilhetter og pluggledning samtidig.
Da har du sjekket ut alle delene etter coilen.
Har vært borti at dårlig forbindelse i plugghettene har skapt problemer.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 14-04-2017 11:44 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | Bytt plugghetter, coilhetter og pluggledning samtidig.
Da har du sjekket ut alle delene etter coilen.
Har vært borti at dårlig forbindelse i plugghettene har skapt problemer.
Rolf |
Prøvekjørt nå. Nytt bensinfilter, plugger. Har ikke fått tak i hette/kabel.
Kjørte til den ble varm. Da starta elendet igjen. Satt på tenningsprøver mellom plugg og hette. Gnistret sammenhengende på begge sider, samtidig som motor hakket/skjøt og smalt i potter. Tyder vel på bensinkutt?
Kanskje pumpe? Men, når motor er varm og nykjørt, ut med støtta og på med tenning, pumpa maler som en katt.
Hva mer kan sjekkes nå? Det med innsprut har jeg -0 greie på🤔 |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 14-04-2017 12:11 Tittel: |
|
|
Tenningsprøver fra Bitema er ok - den viser at høyspent blir sendt til jord et eller annet sted.
Beste metode er å se på gnisten på pluggen om den er ok. Har du spenningstap i plugghetta vil dette synes på pluggen - og ikke på tenningsmåleren som du holder mot plugglerdningen.
MEN jeg antar at ditt problem ligger et annet sted.
Ta kontakt med Reimar på Hadeland MC på Brandbu. Han har diagnoseutstyr som kan kobles til sykkelen din for å avdekke om noe er feil.
Jeg kan møte deg der med mine reserve coiler dersom dette skulle være nødvendig.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 14-04-2017 12:38 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | Tenningsprøver fra Bitema er ok - den viser at høyspent blir sendt til jord et eller annet sted.
Beste metode er å se på gnisten på pluggen om den er ok. Har du spenningstap i plugghetta vil dette synes på pluggen - og ikke på tenningsmåleren som du holder mot plugglerdningen.
MEN jeg antar at ditt problem ligger et annet sted.
Ta kontakt med Reimar på Hadeland MC på Brandbu. Han har diagnoseutstyr som kan kobles til sykkelen din for å avdekke om noe er feil.
Jeg kan møte deg der med mine reserve coiler dersom dette skulle være nødvendig.
Rolf |
Takk for det.
Ringer ham over påsken 👍
TR |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 16-04-2017 13:25 Tittel: |
|
|
Fikk besøk av HP i dag. Kom glidende på sin California.
Maken til hyggelig og hjelpsom kar. Komme på en helgedag i påska!
Etter en kort briefing er han 90 % sikker på at bensinpumpe er kaputt.
Vi sammenliknet lyden i hans og min. Det høres ut som min kverner grus
Har demontert den gamle og bestilt ny. Håper på å få den i slutten av uka.
Takk for hjelp
|
|
Til Toppen |
|
|
Hans Petter
Ble Medlem: 03 Jan 2007 Innlegg: 613 Bosted: Kråkstad
|
Skrevet: 16-04-2017 14:03 Tittel: |
|
|
Bare hyggelig - jeg håper vi lokaliserte feilen. Den hørtes i alle fall slett ikke frisk ut. _________________ 1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 18-04-2017 09:00 Tittel: |
|
|
Forslag til arbeid i ventetida:
Bytt alle releene dine. det kan være ett rele som lager trøbbel for strøm-mengden til bensinpumpa. Jeg har vært borti flere ganger at bensinpumpa har streiket - og at feilen har vært i releene.
Etter at du har prøvd at det ikke hjelper ved å bytte releer, så bør du demontere pumpa - og legge den i en bøtte med bensin. Kjør pumpa med strøm fra et batteri. Da vil du observere om pumpa er defekt - eller ikke.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 18-04-2017 10:43 Tittel: |
|
|
Gode releer er f.eks: BOSCH 0 332 201 107
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 18-04-2017 17:11 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | Gode releer er f.eks: BOSCH 0 332 201 107
Rolf |
Takk. Det skal jeg gjøre. |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 18-04-2017 19:45 Tittel: |
|
|
Passer relé, f.eks. BOSCH som ble nevnt, om hverandre?
Da kan en kjøpe Bosch 0 332 201 107 og plassere hvor som helst i sikrings/relé klemma? |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 18-04-2017 20:33 Tittel: |
|
|
Ja
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 19-04-2017 00:48 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | Ja
Rolf |
Takk |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 29-04-2017 20:23 Tittel: |
|
|
Ny bensinpumpe montert. Har drista meg ca 5-6 km unna hjemmet i dag. Drar ok, ved litt gladgassing. Ellers, fusker, smeller i potter. På tomgang, putrer det i pottene stort sett hele tiden. Det samme skjer ved slipp av gassen, etter en akselerasjon.
Noen ideer ?
Er så rar, at jeg tør ikke legge ut på tur. Ikke no særlig å komme hjem på planet, på NAF bilen, jamt og trutt😬 |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 29-04-2017 21:46 Tittel: |
|
|
Har du sjekka synkroniseringen og balansen? Hvis ikke sylinderne jobber like mye, vil den ene dra lasset mens den andre heng etter eller ligg foran... og sida som 'vinner' kampen om å bestemme kan veksle.... t.d. i forskjellige turtall. Det vil gi en del ubrente gasser som passerer igjennom og ut i eksosen før antenning. Pang.
Ingen stor jobb, men det betyr mye for motorgangen.
En annen ting å sjå etter er overledning i pluggledningen. Særlig i området rundt pluggen og løpet over ventildekselen. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
|