Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 08-12-2015 09:41 Tittel: smøring av kamaksling |
|
|
Holder på å klargjøre en 2000 model Jacal for oppstart.Den har ikke vert startet eller tørnet på 10 år,av den grunn er det jo greit å få smurt opp greiene før man fyrer igang
Har gått gjennom det meste,oljet sylindre og vippetøy,nytt filter og ny olje der det trengs ,problemet er at jeg ikke har lyst å tørne motoren før jeg har fått olje på nokkene på kamakslingen og løfterenes underside.
prøvde nedenfra da bunnpanna var av,men kommer ikke til ,har også tatt av det lille lokket på det som tidligere fordeler og tenning var tredd ned i ,men kommer ikke til der heller.Har ikke lyst å demontere topper og sylindre ,men ser kansje ut som dette er eneste mulighet for å få smørejobben gjort , nå er jo dette forsåvidt ganske fort gjort å plukke ned og kosligt er det også,men noen timer går det jo alltids
Gode forslag noen ? _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Sist endret av Gorgon den 09-12-2015 00:04, endret 1 gang |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 08-12-2015 11:37 Tittel: |
|
|
Hei, fint å få igang 'gamle' Guzzier!
Er det midtstøtte på denne? Ellers kan du støtte opp under ramma slik at bakhjulet henger fritt. Skru ut tennpluggene slik at motoren tørner lett. Skru av et av ventildekslene slik at du ser når oljen kommer ut av vippearmsakslingene -dette er det siste sted på motoren som får olje.
Sett sykkelen i gir, prøv deg frem med hvilket. Dra bakhjulet rundt i fartsretningen til du ser olje kommer ut ved vippearmsakslingen. Dra gjerne noen ekstra runder, da skal alle bevegelige deler i motoren ha fått ny olje.
Husk riktig moment ved montering av ventildeksler, skruene skal trekkes til med 10 nM, det er ikke mye mer enn 'fingertight'!
Se om du får andre tips, men etter min erfaring vil dette fungere. _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 08-12-2015 12:04 Tittel: |
|
|
Alltid gøy å få liv i gamle Guzzier
Denne ble stuet bort på en låve i fuktige Florida i 2005,den hadde da gått latterlige lave 2200 miles som er det samme som står på speedometeret i dag
Greia er at jeg ikke har lyst å tørne motoren i det hele tatt før jeg har fått olje på nokkene på kamaksling,det er like tørt som i Sahara,da blir det metall mot metall.
Har som sagt hatt av bunnpannen , og da blir det mange tørn før man får oljetrykk og olja begynner å svive _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 09-12-2015 23:43 Tittel: |
|
|
har omsider funnet en løsning på smøreproblemet
Etter litt Googling fant jeg noen bilder av selve løfteren.Det viser seg att løfterene har ett langsgående spor på hver side som oljen kan passere gjennom, så da er det bare å helle litt olje ned der støtstengene kommer opp og vips, så har man fått noen dråper olje på kammene _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
|