www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Min gamle Guzzi 850 GT

Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
HansA

Ble Medlem: 27 Okt 2013

InnleggSkrevet: 12-01-2014 00:00    Tittel: Min gamle Guzzi 850 GT Svar med Sitat

Hei.
Jeg har laget en blogg som omhandler planer jeg har for min 850 GT. Dersom noen på dette forumet finner glede og kanskje noe gjenkjennelse i det jeg skriver så blir jeg fornøyd. Kommentarer og synspunkter og forslag mottas svært gjerne.
Du finner bloggen min her
http://mingamleguzziogjeg.wordpress.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Frank

Ble Medlem: 15 Jun 2006

InnleggSkrevet: 13-01-2014 10:19    Tittel: Svar med Sitat

Hei! Det var hyggelig å lese innledningen til din blogg! Jeg kommer til å følge bloggen din, har selv en '73 850Gt (Robin). Lykke til med restaureringen!

Jeg regner med at du har kontroll på Greg Bender (USA) sin side?
http://thisoldtractor.com/gtbender/
Han driver p.t. med sin tredje Loopframe restaurering.

Jeg er spent på hva du kommer frem til mhp bremser. Har selv 4LS forbrems og har egentlig oppfatningen av at bremsene er gode... -men min øvrige erfaring kommer fra DKW-motorsykler...!

Lykke til!
1957 DKW RT350 S
1954 Bender LV sidevogn på "Robin"
Til Toppen
Rolf Halvorsen

Ble Medlem: 08 Feb 2006

InnleggSkrevet: 25-01-2014 16:00    Tittel: Svar med Sitat

Hei og lykke til med din 850GT

Jeg kan antagelig hjelpe deg med mange deler og kompetanse.
Har ferdigrestaurerte girkasser liggende og har stort kontaktnett i utlandet.

Hilsen
Rolf som bor i Gjøvik
(Ekte Siddis.)
Tel: 950 20 006
rolf.i.halvorsen@nammo.com
Til Toppen
rolf j

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: 25-01-2014 21:33    Tittel: Svar med Sitat

Her er hva jeg ville gjort:

1. Tatt i mot tilbudet fra Rolf Halvorsen for å skaffe oversikt over hva du nesten alltid må gjøre ved en renovering, hva du greier å gjøre selv og hva du trenger hjelp til. Da får du også oversikt over hvilke deler du trenger så du kan kjøpe det meste når du starter slik at du ikke stopper hele tida for å vente på deler.

2. Skiftet HELE det elektriske ledningsnettet. På en såpass gammel sykkel er det bare å gjøre kort prosess for å slippe overslag og trøbbel grunnet gamle, sprukne, rustne og knekte ledninger og rustne jordinger.

3. Beholdt stiftetenninga.

4. Skaffet støttemedlemskap i Classic Racing Club, uten dem - ingen classic racing i Norge. De best anvendte kr.250,- i 2014!
http://crc.no/kontakt_oss/
Til Toppen
HansA

InnleggSkrevet: 26-01-2014 19:34    Tittel: Svar med Sitat

Mange takk for gode tips. Greg Bender ligger i Favoritter hos meg. Er stadig innom for å se hvordan problemer er løst der.

Til Rolf Halvorsen
Jeg sier ja takk og mange takk for tilbudet om hjelp både med deler og med visdom og kunnskap. Begge deler kommer godt med. Selve arbeidet regner jeg med å begynne med i mars. Kanskje jeg burde hatt innkjøpslisten klar ganske snart etter oppstarten? Andre ting som erfaringsmessig tar lang tid?

Til Rolf j
Punkt 1, 2 og 3 er sterke og klare. Ang punkt 4; Er det slik at sannsynligheten for en vellykket restaurering er større med støttemedlemskap i Classic Racing Club? Hvis ja, så regn med meg.
Til Toppen
rolf j

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: 26-01-2014 21:40    Tittel: Svar med Sitat

Hei,
Du bør planlegge deleanskaffelsene i god tid før du starter jobben. Rolf H har liggende et bra lager med deler som han kan hjelpe trengende med i et nødstilfelle, men for å være sikker på at dette går greit når du først er i gang ville jeg samlet det jeg trengte på forhånd.

Et støttemedlemskap i Classic Racing Club øker helt klart sannsynligheten for en vellykket restaurering! Wink
Ikke minst øker også sannsynligheten for at du hvert år kan få en uforglemmelig helg på Vålerbanen i juni og av og til i Mo i Rana i juli. Da kan du få se litt mer villstyrlige "brødre" av din flotte 850GT gå på full blås i kamp mot andre merker fra tidsperioden, rusle i åpent depot og diskutere tips&triks med mange som skrur dypt og inderlig på sin gamle Guzzier&annet. Det kommer alltid en trivelig gjeng over fra Stavangerkanten og deltar på løpene, med stor variasjon i typer sykler.
Til Toppen
HansA

InnleggSkrevet: 22-02-2014 12:54    Tittel: Rengjøring av avtatte deler Svar med Sitat

Jeg lurer på følgende:
Hvordan rengjør jeg små og store deler lettest og best etter at de er skrudd av sykkelen? I et kar med en blanding av hva? Ligge over natta i et karbad kanskje?
Hva med større deler? Skjermer f.eks.
Setter pris på gode forslag og erfaringer andre har gjort.
Til Toppen
augbjo

Ble Medlem: 30 Apr 2006

InnleggSkrevet: 22-02-2014 15:18    Tittel: Svar med Sitat

Hei - en god gammel delevasker får du kjøpt for en billig penge hos Biltema eller gasolin.no. Det er ett oppsamlings kar med wite spirit en liten pumpe innretning som gir litt witespirit i kosten som du vasker delene med. Uovertruffent til å rengjøre motordeler med. Rensing av aluminium er en annen sak - der må det litt mer kjemisk krigføring til - men ikke verre enn at du finner det på kjøkkenet Smile

Står noe om dette på forumet mener jeg

98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
HansA

InnleggSkrevet: 27-05-2014 20:50    Tittel: Framgaffel Svar med Sitat

Prosjektet mitt går sakte og sikkert fremover. Akkurat nå kretser tankene rundt overhaling av gaffelbena. Er det noen som vet om noen som kan utføre dette? Kan jeg gjøre det selv? Hva med spesialverktøy?

Tips og ideer mottas med takk.
Kjell Dalen

Ble Medlem: 04 Sep 2011

InnleggSkrevet: 27-05-2014 23:17    Tittel: Svar med Sitat

Brukte http://www.esp1tech.no på min 1100 Sport Corsa med WhitePower opp-ned gafler og var veldig godt fornøyd med det, men nå ser jeg at han desverre har lagt ned driften og henviser til http://www.snellingen.no istedet. Vet ikke om noen her har erfaring med Snellingen?

2007 1200 Sport ABS
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1971 Honda CB450 Cafe Racer
Solgt men ikke glemt: 1999 1100 Sport Corsa, 1984 Le Mans III
Til Toppen
HansA

InnleggSkrevet: 05-11-2014 12:55    Tittel: Demontering av framgaffel Svar med Sitat

Er det noen som har det spesialverktøyet som skal til for å demontere gaffelen på en 850 GT 1973 modell? Kan jeg få lånt det evt. kjøpt?

Jeg trenger det nå for å komme videre i prosjektet mitt.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet