www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Mc-messen 2006

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 12-03-2006 23:21    Tittel: Mc-messen 2006 Svar med Sitat

Til Elin og dere andre som sto på standen:
Hvordan var responsen for Moto Guzzi klubben på mc-messen?

Jeg synes denne messen var like morsomt i år som forrige gang.
Traff noen fra guzzi klubben, og det var hyggelig. Koselige de som sto på guzzi standen også.
Foruten Brevaen som var like fin som forrige, og classiceren som sto på NMGK så falt mine øyne på en Benelli TNT 1130 Cafe Racer.
Hissig og rå i utrykket (og sikkert like hissig og rå på veien også).
Men aldri i verden om jeg skulle ofre min Breva for en slik. Laughing
Bare dumt at inne Norge var kommet så vi kunne tatt den i nærmere øyensyn...
Men fikk prøvesittet noen R-sykler og offroadere, siden vi med tiden har planer om å skaffe det også. Ikke lett for små damer å finne sykler som passer...
Ellers var jeg på utkikk etter kjøretøy og utstyr. Her skuffet det meg litt. Synes utvalget var for snevert. Ikke så mye å prøve for en dame. Hjelmer var det heller ikke all verden av. I allefall ikke den typen jeg selv var ute etter; åpningshjelm med innebygget solvisir. Men heldigvis fant jeg en som passet utmerket.
Ellers kom vi hjem med tre Pål Anders Ullevålseter t-shirter med autograf (var uheldig å miste de vi hadde, så det var flott å få nye), og vi kom hjem med indianer "pil og bue", som sønnen vår ville ha, pluss noen smykker derfra og en drømmefanger som vår datter ønsket seg.
Og selvfølgelig kom vi hjem med en drøss med brosjyrer på både sykler, og mc-utstyr. Så har vi noe å drømme videre om mens vi venter på at snøen på veiene skal tine opp. Smile

Et par bilder av Benellien som gjorde inntrykk:


(Ikke tatt fra messen)
Og her en link til en bildeserie om noen er interessert:
http://www.motorossi.no/index.html?infoPage=info.html?aID=48&imageSeries=true&frameID=3&start=0&siteID=1


Ikke Guzzi reklame dette akkurat, men det er jo morsomt å se hva andre merker kan komme opp med.
Skulle selvsagt vært fler Guzzier der da. Foruten den flotte grønne "raceren" som sto i standen for klubben, var to alt for lite.

Ellers er jeg godt fornøyd med messen, og følelsen av å være et skritt nærmere mc-sesongen. Smile

Hva sitter dere andre med av inntrykk etter mc-messen?
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 13-03-2006 21:01    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Jeg legger meg i kjølvandet og viser bilde av Moto Morini 1200 Corsario
som jeg så in natura for første gang på Herning Stumpemarked i Jylland her i lørdags.
Heftige saker må man si, de nye italienere!!

//Bendik

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 13-03-2006 21:43    Tittel: Svar med Sitat

Ja, den var kul.
Synes kanskje at eksosrøret ser litt "klumpete" ut, men ellers en fin sykkel. Very Happy
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 13-03-2006 23:19    Tittel: Svar med Sitat

Takk for sist til mine gode medhjelpere og til alle som var innom klubbens stand på messen. Jeg fikk snakket med mange av dere, men dessverre ikke alle.

Etter en rask opptelling av hvem jeg har snakket med og/eller sett, vet jeg at nærmere 100 medlemmer var innom. I tillegg kommer alle dere jeg ikke kjenner av utseende, så kanskje nærmere 1/4 av klubbens 600 medlemmer besøkte standen i løpet av helgen. Det er kjempebra! Vi fikk veldig mange positive tilbakemeldinger på at klubben hadde egen stand denne gangen. For hele messen var besøkstallet de tre dagene totalt 22.493 personer, dvs en svak nedgang i forhold til messen i 2004.

Bjørn Arnestad (medl.nr. 1038) lånte velvillig ut sin 1972-modell replica av prototypen til Le Mans 850 som blikkfang på standen. Det skulle ikke forundre meg om dette var messens mest fotograferte sykkel. Det var også mange som også stilte spørsmål om den.

Klubben fikk 10 nye eller gjeninnmeldte medlemmer i løpet av helgen, det ble solgt noe klubbeffekter - og mange fikk med seg Rolf Halvorsens & Rolf Johansens gode tekniske råd på hjemveien.

Det som skuffet meg og mange andre var at det var så få nye Moto Guzzi'er å se på messen, og at de to som var der (Griso 1100 og Breva 750) var gjemt lengst bak på importørens stand. Særlig var det mange som hadde forventet å se Norge 1200 som ble vist i Milano på slutten av fjoråret. Selv om modellen ikke går i produksjon før i april, hadde det vært på sin plass å få prototypen hit til messen.

Bilder fra standen og andre "italienske inntrykk" kommer etterhvert under lenken bilder.

Vennlig hilsen Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 14-03-2006 08:42    Tittel: Svar med Sitat

Så flott da, med nye medlemmer. Very Happy
Skal se etterdilterne kommer de også. Wink

Det var hyggelig å endelig få hilst på deg, Elin.
Fint å få satt fjes på navnene.
Ja, tror det var mange som ønsket å se "Norge" der, og som du sier var det utrolig skuffende (for de som er interessert i Guzzi i allefall) alle syklene sto bakest gjemt bak andre sykler. For det første er det flotte sykler, og for det andre så selger de ikke fler enn de gidder å vise interesse for, ved å "stue" syklene bakerst? Synd...

Gleder meg også til å se bildene fra messen på medlemssidene.
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group