www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Video fra Guzzi-treff
Gå til side 1, 2  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Egil Aa (594)



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 47
Bosted: Storforshei

InnleggSkrevet: 23-02-2006 23:24    Tittel: Video fra Guzzi-treff Svar med Sitat

Hei!

Det har vært liten aktivitet på forumet i det siste. Derfor kan det passe å komme med følgende spørsmål:
Er det noen som har video-opptak fra Guzzi treff, som de kunne tenke seg å dele med andre? (Nå for tiden går det jo an å brenne slike ting på cd).
Etter jubileumstreffet i Olden i 1993, laget Maarten (Mager) en VHS video fra treffet og turen til og fra. Denne har vært spilt av en rekke ganger, siden det er det nærmeste jeg har kommet et Guzzi-treff etter 14 år som Guzzi-eier. Det skyldes hovedsakelig at jeg bor i en "avkrok" av verden(Vadsø, Øst-Finnmark).
Jeg har også forespurt Elin om det lar seg gjøre å legge ut bilder av medlems-sykler på klubbens sider. Da kunne man bli litt bedre kjent med hva som "rører seg" av Guzzier på de norske veier.

Våren begynner å nærme seg også her (optimist Very Happy ), men ville vært takknemlig om noen kunne korte ned ventetiden med positivt svar på denne forespørselen.

Mvh Egil Aa (594)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 24-02-2006 18:45    Tittel: Svar med Sitat

Jeg synes ideen med å se andre medlemmers sykler var bra.
Alternativt går vel kanskje det ann å gjøres her på forumet også?

Bra forslag, synes jeg. Very Happy
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 25-02-2006 22:52    Tittel: Svar med Sitat

Webmaster er i sving med å lage "fotoalbum", følg med på lenkene på venstre side på nyhetssiden...

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
ulf



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 300
Bosted: Furuset,Oslo

InnleggSkrevet: 26-02-2006 17:24    Tittel: Svar med Sitat

Ingen dum ide med et fotoalbum.
Det betyr antagelig at Califen må til fotografen iløpet av våren....
men makan til fotogen Guzzi skal man lete lenge etter.
Og i dag skinte solen og varmet en frossen østlending som skimter våren og en ny sesong på to hjul i horisonten.
_________________
ulf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Slettulf



Ble Medlem: 21 Feb 2006
Innlegg: 16
Bosted: Mellom Ålesund/Molde

InnleggSkrevet: 26-02-2006 18:11    Tittel: Svar med Sitat

Flott ide med album, men hvordan jeg får lagt ut vidunderet, det fikk jeg ikke tak i Embarassed
Har "just" kjøpt ny, og ivrer bare værre etter å vise den til alle... Smile
Kan noen hjelpe?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 26-02-2006 18:53    Tittel: Svar med Sitat

Bildet av sykkelen din sender du til guzzi@online.no sammen med navn, medlemsnummer, sykkeltype og årsmodell - og evt. kort beskrivelse av ombygging/modifisering.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Mikael Wingaa



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 3
Bosted: Helsingør, Danmark

InnleggSkrevet: 26-02-2006 19:23    Tittel: Billeder Svar med Sitat

Hej fra Danmark Very Happy

Hvorfor viser i ikke jeres fine motorcykler her på forumet?

Det er da nemmere for alle parter, især for hostmaster!

Se evt. på Moto Guzzi klub Danmarks forum hvorledes det gøres:

http://wingaa.dk/forum

Med venlig hilsen

Mikael Wingaa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Mikael Wingaa



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 3
Bosted: Helsingør, Danmark

InnleggSkrevet: 28-02-2006 19:48    Tittel: Her er et eksempel Svar med Sitat




Med venlig hilsen

Mikael Wingaa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 28-02-2006 23:05    Tittel: Svar med Sitat

For de som ikke har egen serverplass til bildene sine, men har lyst til å legge ut bilder fra sin pc finnes en kjekk liten sak jeg la inn her:
<slettet>
På grunnlag denne diskusjonen.

Håper å få se mange flotte bilder her inne. Hadde vært spennende! Very Happy

(Pass bare på at bildene ikke er så høyoppløselige og/eller store at de går utenfor formatet som er tilgjengelig på plassen på forumet. Wink )

Håper dette er til hjelp.
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R


Sist endret av Sølvi den 01-03-2006 11:26, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 28-02-2006 23:34    Tittel: Svar med Sitat

Ser det kommer beskrivelser av hvordan man legger bilder direkte på forumet og vil presisere følgende:
Jeg har sammen med webmaster vurdert hvor og hvordan vi ønsker å ha klubbens "fotoalbum". Vi er fullstendig klar over at løsningen betyr mer arbeid for webmaster, men har likevel valgt å ha albumet på vårt eget serverområde for å ha en viss kontroll på hvilke bilder som legges ut. Vi kan ikke hindre registrerte brukere av forumet å legge ut bilder her, men administrator har mulighet til å slette innlegg. Det vil bli gjort dersom det viser seg at bildene som legges ut på forumet tar for mye plass.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 01-03-2006 00:05    Tittel: Svar med Sitat

Kan være greit at hver enkelt redigerer ned bildene først ja. Ellers blir innleggende veldig lett aaaaltfor lange.
Skal få tatt noen ok bilder av sykkelen nå i vår (uten sjåfør/meg). Det eneste bildet jeg har av sykkelen nå er dette:
<slettet> Gleder meg til se alle de flotte syklene på webben (medlemssiden) etterhvert. Wink
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R


Sist endret av Sølvi den 01-03-2006 11:28, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Mikael Wingaa



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 3
Bosted: Helsingør, Danmark

InnleggSkrevet: 01-03-2006 07:57    Tittel: Svar med Sitat

Elin Vandevjen skrev:
Vi kan ikke hindre registrerte brukere av forumet å legge ut bilder her, men administrator har mulighet til å slette innlegg. Det vil bli gjort dersom det viser seg at bildene som legges ut på forumet tar for mye plass.

Elin


Hej Elin.

Der tages ikke serverplads fra www.motoguzzi.no eller www.motoguzziforum.no når billeder postes i dette forum. Der linkes kun til eksterne billeder.

Jeg beklager hvis jeg har overtrådt visse uskrevne regler. I hvert fald har jeg ikke kunnet finde nedskrevne regler vedr. billeder her.

På det danske forum har jeg lavet en vejledning, hvor det bl.a. siges at billeder bør være af en "passende" størrelse, så brugere med en langsom Internetforbindelse også kan være med.
Se vejledningen her: http://www.wingaa.dk/forum/viewtopic.php?t=11 - I kan eventuelt oversætte den til norsk Wink



Med venlig hilsen

Mikael Wingaa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 01-03-2006 09:09    Tittel: Svar med Sitat

Selv om det ikke synes så godt for de som sitter ved sin PC, nedlegges det ganske mange arbeidstimer både hjemme hos oss og hos webmaster for å finne gode og holdbare løsninger. Når anmodningen om fotoalbum kom, satte vi i gang et prosjekt hvor vi ønsket å kunne legge ut både bildeserier fra treff eller turer, og et medlemsalbum for medlemmenes sykler. Vi valgte løsningen med å legge det direkte på hjemmesiden bl.a. for å gi albumet best mulig helhetlig preg, selv om det medfører at vi må ta den ekstrajobben det er å formatere og legge ut bildene.

Jeg vet at det sikkert ikke er meningen, men akkurat nå føles det som om de som har startet prosessen med å få folk til å legge ut bilder på forumet er i ferd med å skade den jobben vi gjør for å få til den løsningen vi har valgt. I en innkjøringsfase er det uheldig at vårt eget opplegg kanskje kommer i skyggen av dette. Vi håper derfor det blir respektert at vi har valgt en annen løsning enn hva man mener er best i Danmark, og at vi får full støtte i den perioden det tar å bygge opp dette.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 01-03-2006 11:20    Tittel: Svar med Sitat

Hmm... jeg forstår ikke helt dette...
Var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle tolke innlegget.
Men tror jeg forsto nå...
Var heller ikke min intensjon å lage evt frustrasjoner eller ødelegge for noe eller noen.
Min mening var ikke å forhindre et fotoalbum på medlemssiden, heller ikke legge et flott tiltak i skyggen til fordel for noe forum.
Jeg ser bare på forum som et supliment til meldemssiden hvor medlemmene kan få boltre seg litt.

Men jeg er ikke enig i ledelsen ved å lage begrensninger på forumet.
Å begrense bruken på et forum vil gjøre forumet lite attraktivt. Jeg ville være forsiktig med å gi uttrykk for bekymring over hva brukere eller medlemmer vil komme til å legge ut av bilder, og dermed ikke vise brukerne av dette forumet tillit.
Om noen andre ønsker å legge ut bilder av helt andre og upassende ting på forumet, så kan man fremdeles gjøres dette så lenge en slik funksjon er tilgjengelig på forumet. Det er ingen sak å registrere seg og skrive/sende inn hva som helst. Da vil uansett ingen restriksjoner eller regler bli tatt hensyn til.
En begrensning i bruken ovenfor brukerne i forumet i form av restriksjoner vil som nevnt ikke forhindre at noen/andre faktisk kan gjøre det likevel, men heller virke hemmende og mindre attraktivt for de som ønsker å bruke forumet mer aktivt.
Men her kommer det helt ann på hva den egentlige hensikten med forumet var tiltenkt, til hvilken bruk, nytte osv.

Det er korrekt det Mikael sier, om at webplassen, forumet, serveren eller domeneplassen ikke vil bli belastes for plass pga disse bildene, da ingen av bildene man legger ut på nett på noen måte er relatert til forumet annet enn ved en link.

Om man er redd eller engstelig for hva som evt kan oppstå av mindre heldige omstendigheter på forumet, kan tanken om å lage en moderatgruppe være en god løsning.

Jeg mener det er lite heldig å legge "bånd" for bruken på forumet, utenom vanlig nettetikette og de øvrige reglene som finnes for forumet.

Men respekterer avgjørelsen og sletter hermed bildet av sykkelen og innlegget mitt om linking til en bildehost for å imøtekomme web- og forummaster sine ønsker.
Kan ikke gjøre annet enn å beklage om enkelte føler at jeg har tråkket i deres bed.

Ellers vil jeg takke for den jobben dere ønsker å ta på dere med å imøtekomme et ønske og lage et fotoalbum for medlemmene på medlemssiden. Flott tiltak!
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 01-03-2006 21:05    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vet at det sikkert ikke er meningen, men akkurat nå føles det som om de som har startet prosessen med å få folk til å legge ut bilder på forumet er i ferd med å skade den jobben vi gjør for å få til den løsningen vi har valgt. I en innkjøringsfase er det uheldig at vårt eget opplegg kanskje kommer i skyggen av dette. Vi håper derfor det blir respektert at vi har valgt en annen løsning enn hva man mener er best i Danmark, og at vi får full støtte i den perioden det tar å bygge opp dette.

Elin[/quote]

Hei der oppe i Noreg

Jeg har nettopp registrert meg som bruker , og blander meg således i den pågående debatt.
For det første ; jeg kan ikke se at man har valgt en annen løsning i Danmark?
Her har vi bildegalleri for medlemmenes MCer osv. , og det har den norske klubben også fått. Og det er jo en god ting.
Begge klubbene har forumformat som muligjør å legge bilder ut.
Hvor er forskjellen?
Videre forstår jeg ikke hvordan man skulle kunne komme til å skade arbeidet med å lage et bildegalleri for medlemmenes MCer , bilder fra treff ol. ved å benytte sig af den daglige muligheten for bildekommunikasjon på forumet?
Er det ikke to forskjellige ting?

Tvertimot er det å kunne vise bilder en riktig fin mulighet for å utbygge kommunikasjonen (og det er vel kommunikasjon som er nøkkelordet?), og gjøre forumet både mer brukbart og mer spennende å besøke.
På de engelskspråkete fora bruker mange ofte å legge bilder ind, -f.eks. til å vise hvordan beslaget til den ombygde støttefoten ser ut, eller til å vise noen bilder fra en tur de hadde siste weekend.
Hvorfor skulle man ikke nyttiggjøre seg denne muligheten?


Hilsen Bendik



Sist endret av bendik den 02-03-2006 18:18, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group