www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Original Luftfilter LM IV??

Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Roy Arild

Ble Medlem: 12 Jun 2016

InnleggSkrevet: 24-09-2017 14:42    Tittel: Original Luftfilter LM IV?? Svar med Sitat

Bytter ut K&N poddene mot originalt luftfilter. Spørsmålet; Hvordan er slangene koblet? Har en slnge som skal sitte under filterhuset, denne har to tynnere slanger.

De to som er synlig i bildet var koblet inn fra toppdekselet til midt på rammen.

Rephåndboken viser det ikke

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Gorgon

Ble Medlem: 16 Des 2014

InnleggSkrevet: 24-09-2017 17:30    Tittel: Svar med Sitat

Er nok et fornuftig valg å sette på den orginale luftboksen,eneste minuset er att den herlige sugelyden fra gasserene forsvinner Cool

Kansje dette bildet kan være til hjelp angående slanger og luftboks

https://www.google.no/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.stein-dinse.biz%2Fbilder%2Fauto%2Fbreite_800%2F303033363012.gif&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.guzziriders.org%2Flm-breather-box-valve-fix_topic2432_page3.html&docid=WIK-RVFUSMn-WM&tbnid=sL3Y_ew7QxDGaM%3A&vet=1&w=570&h=349&client=firefox-b-ab&bih=659&biw=1366&ved=0ahUKEwjVs5K3nr7WAhXJJ5oKHSsKC40Q__EBCAM&iact=c&ictx=1

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild

Ble Medlem: 12 Jun 2016

InnleggSkrevet: 26-09-2017 09:26    Tittel: Svar med Sitat

Fant også noe her. Iallefall ble jeg litt klokere Cool

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78866.0

Oroginaltekst:
I have two Cal3's at the moment. Both are stock, both run and neither leaks oil (not from the breather hoses and air box, anyway :laugh:). However, I found today that the oil breather hoses to and from the spine are routed different between both. Since I do not believe both ways can be correct at the same time, I hope someone can point out which version I need.

Both obviously have the large connection with ball valve on the engine connected to the top/front of the spine, anything else would be too crazy for words. The difference is in the smaller hoses.

Version 1:

The small front/upper connection goes to the Y-piece under the airbox. The other side of the Y-piece vents under the gearbox.
The two rear/lower connections on the spine are connected to the cylinder heads, one on each.

Version 2:

The small front/upper connection splits into two hoses, one going to each cylinder head.
The right of the rear/lower connections is blocked with a rubber cap.
The left of the rear/lower connections goes to the Y-piece under the airbox. The other side of the Y-piece vents under the gearbox.

I'm inclined to believe version 1 is correct, except that the hose on the Y-piece I have here does not fit on the (slightly) larger front/upper connection of the spine. However I do have a LeMans4 around which is routed in this same way, so it should be possible somehow. Judging from the maintenance history of the LM4 however, I do not want to accept its routing as a reliable source of information.

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet