www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Overhaling-trimming California
Gå til side Forrige  1, 2
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 09-09-2017 21:25    Tittel: Svar med Sitat

Rolf Halvorsen skrev:
I den ene enden av veiva sitter en aluminiumsplugg.

Når du skrur ut denne - finner du et hulrom.

Olje som passerer gjennom veiva blir sentrifugert her. Partikler legger seg som slam langs den ene veggen.

Når halve diameteren er full - blir partiklene med ut til rådelagerne.

Selv motorer med oljefilter sliter med at partikler avleires her. All olje går ikke gjennom filteret hele tiden.

Derfor er det fornuftig å tømme denne slamfella når men likevel har lett tilgang til veiva - som for eksempel når man likevel tar en motoroverhaling.

Rolf


Takk. God forklaring.

Mvh
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Kjell Dalen



Ble Medlem: 04 Sep 2011
Innlegg: 123
Bosted: Ål

InnleggSkrevet: 10-09-2017 22:16    Tittel: Svar med Sitat

Når det gjelder trimming så oppsummerer denne artikkelen noen av vanligste alternativene:

http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_technical_tuning.htm
_________________
Kjell Dalen

2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Ingvar Tautra



Ble Medlem: 15 Sep 2014
Innlegg: 77

InnleggSkrevet: 13-09-2017 07:27    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Er den absolutt mest effektive trimmingen av min Guzzi å redusere kroppsvekta til sjåføren(meg) med noen titalls kilo?
Såkalt avfetting?

Problemet er at kroppsreduksjon kan komme til å gå ut over strømlinjeformen til den kompakte enhet; Guzzi/sjåfør.

Vinninga kan med andre ord fort gå opp i spinninga. Nu gir jeg kreditt til Moto Guzzi sine bestrebelser med å skape en perfekt strømlinjeform på traktoren.

Nei, når jeg tenker etter er det nok best å beholde selfasongen. Jeg får heller smøre inn skinndressen med vaselin for ytterligere reduksjon av luftmotstanden.

Forøvrig er det noen som gjør seriøse endringer for å få fart på en gammel konstruksjon:
http://www.mandelloracing.com/moto_11.html
Rett over 151hk på MAS12 på bakhjulet etter det jeg finner av info. Sikkert ingen bysykkel!
http://www.motorcyclistonline.com/news/wild-file-ultimate-moto-guzzi-wild-goose
Vannkjølt motor, det er vel fy-fy i enkelte kretser - ikke hos meg.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 236
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 19-09-2017 18:34    Tittel: Svar med Sitat

Lærte en gang at om du skal trimme en motor så er tommelfingerregelen kr1000,- pr.stk. hest. Av personlig erfaring så stemte det godt.
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group