Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 09-09-2017 21:25 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | I den ene enden av veiva sitter en aluminiumsplugg.
Når du skrur ut denne - finner du et hulrom.
Olje som passerer gjennom veiva blir sentrifugert her. Partikler legger seg som slam langs den ene veggen.
Når halve diameteren er full - blir partiklene med ut til rådelagerne.
Selv motorer med oljefilter sliter med at partikler avleires her. All olje går ikke gjennom filteret hele tiden.
Derfor er det fornuftig å tømme denne slamfella når men likevel har lett tilgang til veiva - som for eksempel når man likevel tar en motoroverhaling.
Rolf |
Takk. God forklaring.
Mvh |
|
Til Toppen |
|
|
Kjell Dalen
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 123 Bosted: Ål
|
Skrevet: 10-09-2017 22:16 Tittel: |
|
|
Når det gjelder trimming så oppsummerer denne artikkelen noen av vanligste alternativene:
http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_technical_tuning.htm _________________ Kjell Dalen
2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer |
|
Til Toppen |
|
|
Ingvar Tautra
Ble Medlem: 15 Sep 2014 Innlegg: 77
|
Skrevet: 13-09-2017 07:27 Tittel: |
|
|
Hei
Er den absolutt mest effektive trimmingen av min Guzzi å redusere kroppsvekta til sjåføren(meg) med noen titalls kilo?
Såkalt avfetting?
Problemet er at kroppsreduksjon kan komme til å gå ut over strømlinjeformen til den kompakte enhet; Guzzi/sjåfør.
Vinninga kan med andre ord fort gå opp i spinninga. Nu gir jeg kreditt til Moto Guzzi sine bestrebelser med å skape en perfekt strømlinjeform på traktoren.
Nei, når jeg tenker etter er det nok best å beholde selfasongen. Jeg får heller smøre inn skinndressen med vaselin for ytterligere reduksjon av luftmotstanden.
Forøvrig er det noen som gjør seriøse endringer for å få fart på en gammel konstruksjon:
http://www.mandelloracing.com/moto_11.html
Rett over 151hk på MAS12 på bakhjulet etter det jeg finner av info. Sikkert ingen bysykkel!
http://www.motorcyclistonline.com/news/wild-file-ultimate-moto-guzzi-wild-goose
Vannkjølt motor, det er vel fy-fy i enkelte kretser - ikke hos meg. |
|
Til Toppen |
|
|
Audun
Ble Medlem: 02 Feb 2006 Innlegg: 237 Bosted: Røldal
|
Skrevet: 19-09-2017 18:34 Tittel: |
|
|
Lærte en gang at om du skal trimme en motor så er tommelfingerregelen kr1000,- pr.stk. hest. Av personlig erfaring så stemte det godt. _________________ Bryt middelmådighetens tyrrani!! |
|
Til Toppen |
|
|
|