www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Demper til Stelvio

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Dag



Ble Medlem: 07 Jun 2006
Innlegg: 48
Bosted: Austevoll

InnleggSkrevet: 18-06-2017 17:15    Tittel: Demper til Stelvio Svar med Sitat

Syns Stelvioen begynner å gynge vel mye over fartsdumper og ujevn vei. Har justert innstillinger etter både manual og skjønn, men den er fortsatt altfor myk.
Noen her inne med erfaringer med de ulike dempermerkene om det blir aktuelt å skifte?
_________________
California Special 97
Stelvio 1200 NTX 2010
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Gunnar Østmoe



Ble Medlem: 15 Mai 2017
Innlegg: 9

InnleggSkrevet: 18-06-2017 22:09    Tittel: Demper Stelvio Svar med Sitat

Tja, si det. Jeg har samme modell og årgang som deg. Har begynt å kjøre litt med passasjer og bagasje, og har stilt både fjær og demping på nivå tre, altså "loaded".
Synes det fungerer fint. Slår ikke gjennom selv om enkelte fartsdumper passeres litt for fort.
Husker jeg ikke feil, så er det omvendt stramming på ratt/skrue bak lenkestaget. Mens rattet er hardest jo flere omdreininger du tar, så skal skruen helt inn for så å åpnes. Strammere demping jo mer du skrur den ut. Men dette har du sikkert kontroll på.
Vet ikke hvor langt sykkelen har gått, men den kan jo være slitt/defekt. Har ingen erfaring med noe alternative dempere.
_________________
Gunnar Østmoe
LeMans III - 84
Stelvio NTX - 10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
oddms



Ble Medlem: 25 Jun 2011
Innlegg: 20
Bosted: Melhus

InnleggSkrevet: 22-06-2017 21:06    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har en 2011 modell og demperen begynte å bli litt "slapp" rundt 40k km. Skiftet til Wilbers demper med fjær tilpasset min vekt/kjørestil. Kjører for det meste med passasjer.

Er meget godt fornøyd med demperen. Den føles bedre enn den originale, spesielt når vi er tungt lastet. Fjæren er kraftigere.

Har kjørt med den i ca. 45k. Overhalte den i vinter etter ca. 40k, noe du ikke kan med den originale.

Kjøpte den hos Maartens Import.
_________________
Odd Magnar

Stelvio 1200 8V 2011
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group