Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
lucalore
Ble Medlem: 12 Sep 2016 Innlegg: 6
|
Skrevet: 04-11-2016 16:11 Tittel: hello to everybody |
|
|
hei folks,
I'm luca, I introduced sometime ago on Facebook page my Guzzi café...
sorry if I write in english but I'm still not able to speak norsk, I spend to much time abroad...but you can replay in norwegian, for me it can be helpful.
I have a question, I would like import here my guzzi (veteran) but it is really customized (I will attach some picture so you can understand), do some of you know what they check during the inspection?
https://goo.gl/photos/D6tq4CDSjFe4fhDT9
https://goo.gl/photos/GqmMNkK2X5MuYCZz6 here you can find some picture.
Luca |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 05-11-2016 12:10 Tittel: |
|
|
Im sorry to say:
Forget it. You have made changes to your frame and that will be a problem. You could get lucky and no one will see it, but....
The small things: Silencers, mirrors and such..have to have a E-Mark on it.
You could:
Buy another one . Import it to Norway and get a Norwegian License, your customized bike in parts to Norway, use whatever you can..and customize the other (original) one. Frame are the important thing here...It may not be the correct way thou
Take a read on this article:
http://nmcu.org/files/Godkjenning%20av%20importert%20MC.pdf _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Per B
Ble Medlem: 15 Feb 2006 Innlegg: 157 Bosted: Stabekk
|
Skrevet: 06-11-2016 22:45 Tittel: |
|
|
Hei Luca,
Fin sykkel, nydelig arbeid!
Kan du fortelle litt om den for oss som ikke er på Facebook?
Enig med Roy Arild, regn med utfordringer hvis du prøver å importere den.
Eller kanskje du har flaks? |
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 06-11-2016 23:14 Tittel: |
|
|
Nydlig stykke arbeid på biken ,ligger mange timer bak ett slikt prosjekt.
Har selv fått godkjent endel ombygde motorsykler på biltilsynet og det har stort sett gått greit så lenge man følger reglene.
Du skriver her att din mc er veteran og da gjelder litt andre regler,ville tatt en tur innom lokal trafikkstasjon og tatt en prat om hva som trengs.
Når det gjelder rammen ville jeg ikke bekymret meg så mye,det er vel ingen kontrollører på norske trafikkstasjoner som har peiling på om en Guzziramme ser sånn eller sånn ut og med kvaliteten på ditt arbeid så ser det helt orginalt ut , jeg ville heller konsentrert meg om støy og eventuell E-merkingav diverse hvis dette er påkrevd for en veteran Guzzi.
Rammemodifikasjonen ville jeg nok holdt for meg selv
Lykke til me godkjenningen,vi sees på Guzzi treff til Våren
PS - Det er bare å ta kontakt hvis du lurer på noe,alltid hyggelig å hjelpe til med en godkjenning. _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
Gordon
Ble Medlem: 25 Jun 2015 Innlegg: 43 Bosted: Hokksund
|
Skrevet: 14-11-2016 11:30 Tittel: Re: hello to everybody |
|
|
[quote="lucalore"]hei folks,
I'm luca, I introduced sometime ago on Facebook page my Guzzi café...
sorry if I write in english but I'm still not able to speak norsk, I spend to much time abroad...but you can replay in norwegian, for me it can be helpful.
I have a question, I would like import here my guzzi (veteran) but it is really customized (I will attach some picture so you can understand), do some of you know what they check during the inspection?
Looking at the pictures, you've done a good job, however and as mentioned by the other members, I'd be very surprised if your Guzzi would be approved by the powers that be, especially with the frame changes. What you can get away with outside of Norway is one thing, here you can forget it. Had a French mate who had a customized HD which he brought up to Norway from France. He had two alternatives, take it back or don't ride it here. The authorities that be here, don't trust the competent motor cyclists who do their own work to a high standard.
Just my 2 cents Worth
Gordon
2011 Guzzi Stelvio NTX |
|
Til Toppen |
|
|
lucalore
Ble Medlem: 12 Sep 2016 Innlegg: 6
|
Skrevet: 14-12-2016 12:36 Tittel: |
|
|
honestly, I'm not scared about the frame.. I was in MG meeting in Italy in september, and not many people understand completly what I did on the frame...
the problem is all the rest, except: front and rear lights, indicators, mirrors all the rest was built by myself (and i mean everything also the carbon parts).
and as a cherry on the cake the engine is different it's 750 not 650...
I add some more picture...
anyway I decide to sell my guzzi in Italy, and I'm already thinking about a new project
@ Gordon: "the authorities that be here, don't trust the competent motor cyclists who do their own work to a high standard". maybe in my case is different, I've my own business as a motorsport technician in Italy and all the modification are made by knowledge, but how can I demonstrate it here?
@ Per B: the list it's so long...I will write just the highlights
enigine 750 (original was 650) I worked the heads , lanfranconi competizione exhaust , carburetors machined inside and intake trompet ex-alfa romeo f1 engine adapted.
frame .. a lot of cut and weld
alternator carbon cover
wood grips
rev counter made with an oil filter (outside)
and a lot a lot of little details...
but if you want know something in particular feel free to ask me.
har du fra stabekk? Jeg bor på Jar
@ alle : tusen takk for dine forslag |
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 14-12-2016 21:47 Tittel: |
|
|
Må si meg enig i att stemningen var noe negativ angående Guzzien din.
Som jeg skrev tidligere så jeg ikke noe problem med godkjenning av biken din,synd du har solgt den,hadde gledet meg til å ta den nærmere i øyesyn ved anledning.
Blir spennende å se hvordan ditt neste prosjekt blir,lykke til
PS - skulle likt å se flere bilder av Guzzien din _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
lucalore
Ble Medlem: 12 Sep 2016 Innlegg: 6
|
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 17-12-2016 09:26 Tittel: |
|
|
Utrolig artig når man dokumenterer en så omfattende ombygging fra A til Å.
Det skal mye kunnskap og erfaring med diverse maskiner og verktøy for å få til ett resultat som de du viser fram her
Må si jeg savner flere ombygde Guzzier i Klubben ,da det er veeeeldig mye orginalt og urørt,ikke noe galt i det men det er nå kjekt når man setter litt særpreg på jernet sitt.
Det er iallefall veldig inspirerende å se ett Guzziprosjektet som dette.
Har selv holdt på med ombygging av mc siden slutten av 80 tallet og det er både utviklende og lærerikt og ikke minst en flott og sosial hobby, det er alltids noen som må innom verkstedet for å slå av en prat og se hvordan det går med prosjektet .
Håper flere hiver seg på ombygginger,enten det er caferacers eller rene custom/bobbers , morro er det iallefall _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
Gordon
Ble Medlem: 25 Jun 2015 Innlegg: 43 Bosted: Hokksund
|
Skrevet: 24-12-2016 12:30 Tittel: |
|
|
Very impressive and well documented series of Pictures
Gordon |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 24-12-2016 13:20 Tittel: |
|
|
Vi venter i spenning! (Can't wait ) _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
|