Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 19-07-2016 19:57 Tittel: Kamreim LeMans 1000 oppdatering 13.8 |
|
|
Sykkelen ble utstyrt med kamreim ca 1996. Altså 20 år siden.
Jeg har lett fjøla rundt uten å finne erstatning for denne, er det noen som har en ide hvor (om) det er å få tak i?
Eller så blir det tilbake til kjede (delen mangler) eller ett Ergal ståldrevsett _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Sist endret av Roy Arild den 13-08-2016 15:16, endret 1 gang |
|
Til Toppen |
|
|
Bjørn A
Ble Medlem: 22 Apr 2007 Innlegg: 8 Bosted: Oslo
|
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 21-07-2016 18:16 Tittel: |
|
|
Hjertelig takk, Bjørn. Jeg fikk også det samme svaret fra Ingolf Schubert. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 13-08-2016 15:20 Tittel: |
|
|
Slik ser nå det ut: På tross av at siktingsblekkene ikke var bøyd på plass så hadde det holdt.
Mutter på aksel til oljepumpe var så løs at jeg kunne skru den med fingra.
Det ser også ut til å være en smule ute av "vater" her.
_________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Ingvar Tautra
Ble Medlem: 15 Sep 2014 Innlegg: 77
|
Skrevet: 30-08-2016 05:07 Tittel: |
|
|
Hei
Ser ut til å være tannreimsettet til Moto-Spezial du har på motoren. Moto-Spezial som leverandør/produsent av guzzideler eksisterer vel ikke lengre.
Jeg kjøpte selv tannreimsettet til min første Guzzi(Le mans 4,1985) da jeg hadde den. Fungerte meget bra! Forskjellen fra en slarkete registerkjede var meget stor, mye mindre masse å dra rundt på(og presist register) gjorde at akselerasjon ble markant bedre og fravær av slark gjorde sitt til at motorgange ble mye bedre.
Synes å huske at skiftintervall på reima var 70 000km. Jeg skiftet den en gang før sykkelen ble solgt. |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 30-08-2016 16:14 Tittel: |
|
|
Hallo Ingvar,
Det er helt riktig som du skriver, det var Moto_Spezial sitt sett. Det har drivern av Guzziladen / Radicalguzzi bekreftet på telefon.
Dette firmaet ble for en god del år siden overtatt av Firma Guzziladen, Aka Radicalguzzi.
Såvidt jeg har forstått har Stefan Bronold som overtatt alt fra Moto-Spezial dengang. (Ser ut til å være 2010) Da er iallefall av TüV-godkjenninger fra Moto-Spezial overført il Bronold.
Stefan driver nå alt videre med spesialbygg og deler. Reimen finnes, muligens er også tannhjulene å oppdrive.
Hvis det er flere som har dette settet, så er den typiske reima 23mm bred og 820 mm lang.
Jeg spekulerte litt på å la den gamle reima sitte i, men ukjent kilometer og 20 år gammelt så er det nok greit å bytte. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Ingvar Tautra
Ble Medlem: 15 Sep 2014 Innlegg: 77
|
Skrevet: 31-08-2016 07:16 Tittel: |
|
|
Hei Roy Arild
Interessant, jeg så at Moto-spezial la ut hele lageret med Guzzi deler for salg, da havnet det jo på rett plass hos Radicalguzzi!
Sikkert flere med tannreimregister montert på I Norge, I det minste bør det være mulighet for at min første Guzzi enda har denne påmontert, det er Eigil Knudsen i Oslo som har denne nå i følge vegvesenet.
Jeg ser han er medlem av Klubben. Det er kanskje noen i klubben som kjenner Eigil og kan tipse han...
Tannreima skulle jeg gjerne hatt på min 1100 sport, må ta kontakt med Radicalguzzi og høre om det finnes noe som passer. |
|
Til Toppen |
|
|
|