www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hva er forskjellene på Daytona RS og de øvrige Daytonaene

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 30-06-2007 17:28    Tittel: Hva er forskjellene på Daytona RS og de øvrige Daytonaene Svar med Sitat

Har vært i kontakt med Dynotec i Tyskland som har erfaring med ombygging av Guzzi og der fikk jeg et intrykk av at Daytona RS var spesiell i flere henseende.
Den var sterkere (litt over 100 hk) men hadde også litt annet oppsett.
jeg har forsøkt å finne ut av det på web'en - men er det noen som har detaljene på hva som skiller de forskjellige årsmodellene og versjonene?
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 30-06-2007 21:46    Tittel: Svar med Sitat

I Guzziology står det masse tekniske detaljer om forskjellen mellom Daytona og en Dr.John Replica produsert i små antall, Daytona Racing(1996) og Daytona RS, men lite om de nøyaktige årstall disse syklene ble ble levert på markedet. Rekkefølgen på utgivelsen av modellene ser imidlertid ut til å være som jeg listet opp over. Mere vet ikke jeg i alle fall.

Iflg teksten i Guzziology kom Daytona først tidlig på 1990-tallet som et resultat av John Wittners utviklingsarbeid på sin egen racer tre år tidligere, derav navnet som henspeiler på det amerikanske racetrack'et. Den ble tilbudt som en Ducati-dødare, noe den klarte med overbevisning iflg tester fra den tiden.

rolf j
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 01-07-2007 21:41    Tittel: Svar med Sitat

Hei Rolf,

Takker for svar,
Iflg Hr. Hoffmann var det bare Daytona RS som var noe å ha Very Happy
Dynatec har gjort mange ombygninger av Daytona- o /centauros
Med 1200 ccm sylindre og endrede topper/kam yter de godt over 130 HK
med imponerende dreiemoment.

En kunde hadde fått sin Daytona ombygget for 15 000 euros til en "Guzzilla" - da er du sterk i troen.
sjekk www.dynotec.de under "bilder" og " daytona"

vi snakkes
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group