Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 30-06-2007 17:28 Tittel: Hva er forskjellene på Daytona RS og de øvrige Daytonaene |
|
|
Har vært i kontakt med Dynotec i Tyskland som har erfaring med ombygging av Guzzi og der fikk jeg et intrykk av at Daytona RS var spesiell i flere henseende.
Den var sterkere (litt over 100 hk) men hadde også litt annet oppsett.
jeg har forsøkt å finne ut av det på web'en - men er det noen som har detaljene på hva som skiller de forskjellige årsmodellene og versjonene? _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
rolf j
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 380
|
Skrevet: 30-06-2007 21:46 Tittel: |
|
|
I Guzziology står det masse tekniske detaljer om forskjellen mellom Daytona og en Dr.John Replica produsert i små antall, Daytona Racing(1996) og Daytona RS, men lite om de nøyaktige årstall disse syklene ble ble levert på markedet. Rekkefølgen på utgivelsen av modellene ser imidlertid ut til å være som jeg listet opp over. Mere vet ikke jeg i alle fall.
Iflg teksten i Guzziology kom Daytona først tidlig på 1990-tallet som et resultat av John Wittners utviklingsarbeid på sin egen racer tre år tidligere, derav navnet som henspeiler på det amerikanske racetrack'et. Den ble tilbudt som en Ducati-dødare, noe den klarte med overbevisning iflg tester fra den tiden.
rolf j |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 01-07-2007 21:41 Tittel: |
|
|
Hei Rolf,
Takker for svar,
Iflg Hr. Hoffmann var det bare Daytona RS som var noe å ha
Dynatec har gjort mange ombygninger av Daytona- o /centauros
Med 1200 ccm sylindre og endrede topper/kam yter de godt over 130 HK
med imponerende dreiemoment.
En kunde hadde fått sin Daytona ombygget for 15 000 euros til en "Guzzilla" - da er du sterk i troen.
sjekk www.dynotec.de under "bilder" og " daytona"
vi snakkes _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
|