www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Trenger råd

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 22-03-2006 23:09    Tittel: Trenger råd Svar med Sitat

1. Hvordan får jeg malt nye sidedeksler i original farve uten at det koster skjorta? Redd det er metall-lakk på min '98 California.

2. Under forsøk på å fikse den trege låsen på tanklokket gikk en plastdel i stykker. Har noen et tilsvarende lokk, eller vet om deler til lokket kan skaffes?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 24-03-2006 00:00    Tittel: Svar med Sitat

Hei, Per!

Prøv Affern´s MC Lakkering på Åros i Røyken. Han er meget god, og klarer å kopiere de fleste farger. Prisen er til å leve med. Han har telefon 97736020.

Tanklokket til Californiaen er noe herk. Når du får fikset det, så vær nøye med å vri nøkkelen helt til stopp når du åpner. Jeg er like nervøs hver gang. Jeg har opplevd å stå på en bensinstasjon med nøkkelen sittende fast i tanklokket en gang, og det nærmeste du kommer hjelp et slik sted, er å bli foret med pølser så du ikke sulter.

Nytt lokk heter 03103900. Det koster 55€ hos Teo Lamers. Da kan du bytte over låsesylinderen slik at du slipper å ha to nøkler. Den delen av lokket som er skrudd fast i tanken består av flere deler som alle har eget delenummer, men det er vel ikke det du er ute etter.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 24-03-2006 20:43    Tittel: Svar med Sitat

Takk Tor!

Jeg skal prøve Affer'n.
Har tenkt å anskaffe nye deksler i glassfiber fra USA, de skal være svært solide. $ 175 for et par + frakt osv.
Originalene tåler ikke all verden, og nye originaler koster en formue.

Jeg ble også stående med nøkkelen i tanklokket, heldigvis med lokket av. Så har jeg greid å ødelegge en av delene under forsøk på å fikse det, den ringen splinten går gjennom.
Når ingen melder at de har et lokk liggende vil jeg først sjekke om det går an å bestille bare den lille plastringen. Ellers blir det vel nytt lokk, ja .....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group