www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Dekkvalg Laverda RGS

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 12-06-2006 13:16    Tittel: Dekkvalg Laverda RGS Svar med Sitat

Har noen synspunkter på dekkvalg til denne sykkelen? Det ryktes om en banedag på Rudskogen om et par uker.....

Dessverre kjører jeg for lite til å sammenligne forskjellige dekkfabrikat. Har nå kjørt på Bridgestone BT45 f&b. Disse gir ingen overraskelser (skulle bare mangle sånn som jeg kjører) og har akseptabel økonomi/levetid.
Tenkte på gode gamle ME33, men dagens utgave er ikke den samme som før, ifølge Hr. Gummiforhandler Katzenmaier. Har også hatt Michelin Macadam på Guzzi før, var ok på den sykkelen.

Kom igjen, trå til med en skikkelig saklig dekkdiskusjon!

Lars A
157
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
rgs



Ble Medlem: 12 Jun 2006
Innlegg: 86
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 12-06-2006 15:17    Tittel: Laverda-dekk Svar med Sitat

Med en egenvekt på 265 kg.på Lav`n bør du nok prøve noe fra GoodYear!
Spøk til side, Bridgestone er i min erfaring det beste alternativet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
T3racer



Ble Medlem: 24 Mar 2006
Innlegg: 111
Bosted: Røyken, Buskerud

InnleggSkrevet: 12-06-2006 15:28    Tittel: Dekk til RGS Svar med Sitat

Tror du har landet på det "beste" dekkvalget for en såpass tung sykkel (sa ingeniøren som kjører Guzzi Laughing ).

Har hørt at Avon har dekk i 18-tommer som sitter bra - AM 28 heter de kanskje ??? Disse koster mye mer enn BT'ene du har på nå, men brukes visstnok av noen som et racingdekk i classic racing ...

Kjørte lisenskurs med ME55 bak og ME33 foran på Guzzi T3 - i striregn (!) Disse satt veldig godt, men det har nok skjedd såpass MYE på dekkutviklingsfronten de siste 5-6 årene at dette sikkert ikke er den beste dekkombinasjonen pr. i dag.

I "lett økonomisk tåke" forsøkte jeg meg på Michelin Macadam 50 bak ved siste dekkskift, etter å ha kjørt på BT45 i et par-tre sesonger. Det var med blandede følelser - det varer lenger enn BT'ene, men er mer "nervøst" på våt vei. Dermed er det tilbake til BT45 ved neste dekkskift - igjen.

Andreas
_________________
Andreas (1062)
Moto Guzzi T3/T5 (for road use)
Moto Guzzi T3 Eeyore (for trackdays only)
Yamaha TR1 (for road & track)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 21-06-2006 08:56    Tittel: Dekk Svar med Sitat

Det ryktes at Michelin Pilot Power er særdeles populære blant Guzzister i England. Svært bra feste på tørr vei (og også bane) samt kjempebra våtegenskaper. Samme dekk får også bra omtale på bike.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 21-06-2006 10:35    Tittel: Svar med Sitat

Kikket litt rundt på Michelins hjemmeside.
For å kunne dra nytte av alle de nye godsakene på dekkfronten ser det ut til at neste ombyggingsprosjekt må bli å bytte fra 18 til 17 tommers hjul på Guzzi'n?? Skal man tro listene som er lagt ut er det ikke mye å velge i lenger for 18 tommers......... Men hva skjer ellers med kjøreegenskapene når man går fra 18 til 17 tommer?? Noen med erfaringer? Må gaffel/krone skiftes også for å endre styregeometri??

Så langt "lever jeg av" Bridgestone BT45, de ser ut til å være tilgjengelige enda, og har forsåvidt funket ok.

rolf j
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 21-06-2006 13:16    Tittel: Svar med Sitat

Vel;
valget ble avgjort av hva som var på lager. Siden de var utsolgt for BT45 valgte jeg Lasertech (aka ME33), kanskje av nostalgiske grunner?
Jeg fikk dem til å montere dekket slangeløst (på eget ansvar!) for lettere lapping i tilfelle punktering. Hvis jeg får noen negative erfaringer så sier jeg fra!

mvh
Lars A.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Knabben



Ble Medlem: 24 Apr 2006
Innlegg: 7
Bosted: finnøy

InnleggSkrevet: 01-07-2006 16:56    Tittel: Re: Dekkvalg Laverda RGS Svar med Sitat

Guzziracer skrev:
Har noen synspunkter på dekkvalg til denne sykkelen? Det ryktes om en banedag på Rudskogen om et par uker.....

Dessverre kjører jeg for lite til å sammenligne forskjellige dekkfabrikat. Har nå kjørt på Bridgestone BT45 f&b. Disse gir ingen overraskelser (skulle bare mangle sånn som jeg kjører) og har akseptabel økonomi/levetid.
Tenkte på gode gamle ME33, men dagens utgave er ikke den samme som før, ifølge Hr. Gummiforhandler Katzenmaier. Har også hatt Michelin Macadam på Guzzi før, var ok på den sykkelen.

Kom igjen, trå til med en skikkelig saklig dekkdiskusjon!

Lars A
157





Dekkvalg gjøres definitivt ut fra valg av kjørestil,men det finnes en middelvei.Myk eller hard gummi,god drenering eller god kontakt med veibane.Vannplaning på sykkel må være ett mareritt.Har hatt noe som het road runner på Larioen som var kjempe gode og fikk mange km.
På le mansen så har jeg hatt bt 45 og var bra fornoyd,så skiftet jeg til Avon super venom 18/ 20 forann og bak og er veldig fornøyd.Har hørt godt om de nye Michelin dekkene og,men i min tid i dekkbransjen så hadde alltid michelin hard gummiblading som gir mer km og mindre veigrep.Tidene har forandret seg så er ikke sikkert at det lenger er slik.Til le mans så er det heller ikke så mye å velge mellom.
I allefall tenk sikkerhet skift dekk i tide...........
God sommer og iallefall ikke kjør forsiktig
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anders



Ble Medlem: 09 Aug 2006
Innlegg: 48
Bosted: Sør for Kongsberg

InnleggSkrevet: 15-08-2006 23:38    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har ikke noen Laverda, så jeg skal være forsiktig med bastante uttalelser, men på min Ducati Mille S2 (som kanskje kan sammelignes, selvom den er lettere) har jeg brukt Avon både på vei og bane ganske lenge. Hold deg unna de "vanlige" gatedekkene, og bruk det som classicracerne bruker.

Jeg bruker AM22 foran, gjerne i SC (Sprint Compound) blanding. Et fantastisk grep, og akseptabel levetid, synes jeg. Bak skulle man da helst bruke AM23 som matcher AM22 bra, men dette fantes ved siste sjekk i 130/70x18 som det smaleste alternativet, og det blir ikke noe særlig på min 2.5" felg. Derfor bruker jeg AM18 race bak, dette er et dekk som i utgangspunktet kun er for racing, men det er i min erfaring helt greit til gatebruk også.

AM22/AM18 race kombinasjonen er helt grei på regn på bane.

Det er noen år siden jeg sist kjøpte disse dekkene, så tilgjengeligheten nå er jeg usikker på. Dette er uansett neppe noe som finnes på lager over alt, sist måtte jeg til Classic Motorcycles i Sem etter AM18 race. Det skal også innrømmes at spesielt bakdekket er dyrt. Men det er verdt prisen, om du er ute etter gode banedekk.

Anders
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 16-08-2006 22:59    Tittel: Svar med Sitat

Trodde jeg skulle være skikkelig patriot da jeg kjøpte Pirelli Sport Demon. Først bak på Elins LeMans, og nå foran på Californiaen. Jeg kommer nok til å gå konsekvent over til dette dekket etter hvert, men det er ikke lenger mere italiensk enn navnet. Uansett er vi begge fornøyde med dem. Har tidligere sverget til Metzler ME 33 / 55, nå Lasertec, men tiden har nok løpt litt fra dem. Utviklingen av gode diagonaldekk til høyhastighets touringdekk begynner vel å skrante etter hvert som radial blir mere og mere vanlig.

Mvh Tor
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group