Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
kurtpet
Ble Medlem: 29 Aug 2007 Innlegg: 47
|
Skrevet: 03-11-2007 22:49 Tittel: Glassblåsing av komplett motor ? |
|
|
Jeg ble anbefalt av Motomecca å glassblåse hele motoren.
Deretter lakkere motoren på min 1100 sport.
Dvs. seale igjenn alle hull og glassblåse hele motoren komplett etter at den var fjernet fra ramma.
Ser for meg å lage aluminiums blankinger og bruke pakningssilikon på forgasser og eksos uttak.
Og evt bytte ut bolter og muttere som man ikke vil ha glassblåst.
Er det noen som har erfaring med en slik operasjon ?
Vil det ikke være stor risiko for lekkasje inn i motoren ?
Kurt Ove Pettersen _________________ kop |
|
Til Toppen |
|
|
Egil Aa (594)
Ble Medlem: 30 Jan 2006 Innlegg: 47 Bosted: Storforshei
|
Skrevet: 03-11-2007 23:47 Tittel: |
|
|
Hei!
Hvis du av en eller annen grunn har hatt løs toppen før sandblåsning, så husk nå for all del å sette på pluggen for den øverste toppbolten
Min bror glemte nettopp det, og det ble en god del ekstra arbeid ut av det `
Bortsett fra det ble resultatet meget bra. Han brukte en motorlakk som ble levert av firmaet Gasolin.
Mvh. Egil Aa. (594) |
|
Til Toppen |
|
|
kurtpet
Ble Medlem: 29 Aug 2007 Innlegg: 47
|
Skrevet: 04-11-2007 22:13 Tittel: |
|
|
Vet du om det var motorlakk som ble brukt ? _________________ kop |
|
Til Toppen |
|
|
Egil Aa (594)
Ble Medlem: 30 Jan 2006 Innlegg: 47 Bosted: Storforshei
|
Skrevet: 04-11-2007 23:52 Tittel: |
|
|
Hei!
Han brukte en manifoldlakk merke Bill Hirsh. Den finnes i flere farger, deriblandt "aluminium" som han brukte. Koster ca. 230,- for en sprayboks. Finnes også i 1 liters boks for påføring med sprøyte.
Vil bare tilføye at da jeg satt sammen min sykkel i 1992, gjorde jeg bare motoren og girkassen grundig ren. Deretter brukte jeg vanlig aluminiumsmaling som finnes hos de fleste fargehandlere (TIX eller noe slikt). Påførte med pensel(!), deretter "tørket" jeg av med en fille slik at det bare ble en tynn hinne igjen. Altså ingen penselmerker. Kanskje ikke helt profft, men det sitter på den dag i dag, selv rundt eksosutløpet på toppen Har vedlikeholdt "litt" her og der i løpet av disse 15 årene. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at fargen var litt for "sølvfarget", men pytt pytt! Billig og bra løsning hvis man ønsker det.
Lykke til!
Mvh. Egil Aa. (594) |
|
Til Toppen |
|
|
Birger M
Ble Medlem: 20 Jun 2007 Innlegg: 25 Bosted: Larkollen
|
Skrevet: 18-11-2007 14:28 Tittel: Glassblåsing av komplett motor ? |
|
|
Det finnes mange "blåsemetoder" for metaller og alle gir en forskjellig overflatebehandling eller skal en si kornstruktur.
Leverte min tontiramme (Le Mans IV) til Askim MC. Har ikke navnet på firmaet som Askim MC bruker, men ved å ta kontakt med Ole Johnny/Askim MC så kan vel han formidle kommunikasjon videre.
Dette firma bruker en metode som heter "hydroblåsing" (vann) og dette gir en mye finere overflate og dermed muligens lettere å holde rent i ettertid.
Bakdelen med dette er at en må demontere hele motoren i sine enkelte faktorer for å unngå skader på pakninger og at vann trenger inn der det ikke skal.
-------------------------------------
Kontaktinformasjon
Askim Mc/ Askim Mc-import,
Vammaveien 24,
1813 Askim.
Tel: (+47) 69 88 48 28
Innvalg 1 - Verksted/ service/ originaldeler
Innvalg 2 - Import/ spesialdeler/ ombygging/ prosjekter
Fax: (+47) 69 88 48 50
http://www.askimmc.no/ _________________ Birger M |
|
Til Toppen |
|
|
|