www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Acront-Marvic 3 eikers hjul til Guzzi?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
rgs



Ble Medlem: 12 Jun 2006
Innlegg: 86
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 18-09-2007 21:42    Tittel: Acront-Marvic 3 eikers hjul til Guzzi? Svar med Sitat

Jeg vurderer å montere et par 18" Marvic-Acront hjul på min LeMans VI
Dette er hjul med 3-eiket senter, skrudd til en alu felgring.
Hjula har tidligere sittet på en Ducati,
Jeg vil derfor trenge tips om hvordan jeg skal få tilpasset "cush-driven" til bakhjulet, altså den plata som er gummidempet på hjulsiden, og har splines mot kandang på andre siden.[/b]
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anders



Ble Medlem: 09 Aug 2006
Innlegg: 48
Bosted: Sør for Kongsberg

InnleggSkrevet: 24-09-2007 00:10    Tittel: Svar med Sitat

Tja, det er ikke godt å si uten å ha sett felgene / navet på Ducatihjulet, men om du kontakter Biscaya, kan det hende at de kan hjelpe deg (hvis Tomas eller Panta fortsatt jobber der). De solgte disse hjulene når de var nye (og også Astralite som i utgangspunktet egner seg bedre for slik ombygging/tilpassing).

Om du sender meg ei tegning/skisse/bilder, kan jeg kanskje komme med noen forslag.

Sjøl driver jeg å rigger meg til med PVM hjul fra en Ducati på Bimotaen, der er det også litt tilpasning siden kjeden min er på høyre side, og hjulet er beregnet for kjede på venstre side. Men det er en annen historie.
_________________
Hilsen Anders
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
rgs



Ble Medlem: 12 Jun 2006
Innlegg: 86
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 26-09-2007 09:46    Tittel: Svar med Sitat

Hei, takk for tilbakemelding. Felgene er forøvrig av samme type som du har til salgs på Kvenna.net; Marvic Steetline, men som 18".
Biscaya sendte meg videre til Stein Dinse, jeg avventer svar derfra.
Skal sende deg bilder av felgene!
_________________
Espen
531
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anders



Ble Medlem: 09 Aug 2006
Innlegg: 48
Bosted: Sør for Kongsberg

InnleggSkrevet: 26-09-2007 18:00    Tittel: Svar med Sitat

rgs skrev:
Hei, takk for tilbakemelding. Felgene er forøvrig av samme type som du har til salgs på Kvenna.net; Marvic Steetline, men som 18".
Biscaya sendte meg videre til Stein Dinse, jeg avventer svar derfra.
Skal sende deg bilder av felgene!


Ja, det stemmer, jeg hadde et slikt hjul til salgs, men det er borte nå. Jeg ser at jeg har fjernet det fra kjøp og salg sida mi, men det ligger fortsatt referanser til hjulet fra andre steder. Det får jeg rette ved leilighet.

Jeg regner med at dette er hjul fra en kamskaft/kronhjul/bevelhead Ducativariant?

Mitt EML hjul har løs Guzziadapter, men ingen rykkutjevner. Om du kikker på nyere EML / EZS hjul, antar jeg at de har løse rykkutjevnere (adapter for ulike sykler). Småfabrikker som EML og EZS lager som regel standardhjul som de putter ulike adaptere på. Til og med PVM og Dymag gjør til dels slik. Hvis du har flaks er kanskje Marvic også slik?

Dersom navet i utgangspunktet er delt slik at sida ut mot rykkutjevneren er løs, der det ikke så supervanskelig å lage en ny adapter for å erstatte den gamle. Dersom dette ikke er tilfelle, er det kanskje verre. Det kommer jo også an på bredden av navet, men jeg antar at Guzzinavet i utgangspunktet er smalere enn Ducatinavet? Å gjøre om et Ducati drevboss til å passe på en Guzzikardang har jeg aldri vurdert, men det er kanskje mulig?
_________________
Hilsen Anders
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group