Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
jarle Gjest
|
Skrevet: 10-06-2021 17:03 Tittel: Overhaling av motor og gearkasse |
|
|
Funderer litt på å ta en grundige gjenomgang av motor og gearkasse etter 150 tusen km . Sykkelen er en California 1100i/75 . Er jo en jubileums modell , så denne skal jeg ha så lenge jeg får kjøre sykkel. Da jeg vil at det skal være optimal restaurering : nøyaktighet og kvalitets deler , likt som originalt eller bedre , er spørsmålet , Har noen tips om kyndige personer i klubben som eventuelt kan ta på seg noe slikt ? . Er ikke ute etter noen som gjør det billig og raskt , vet at kvalitet på deler og arbeide har sin pris .
Sykkelen fungerer greit som den gjør idag , så mulig noen syns det ikke er nødvendig med full overhaling ennå .
Fint om noen har innspill om dette
Jarle
Fornøyd Guzzi eier |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 10-06-2021 17:36 Tittel: |
|
|
Hør med Rolf Halvorsen når det gjelder girkasse og kardan. Han er jo innom her nå og da. Evt. på FB-sidene. Er ikke sikkert det lønner seg å utsette slikt... _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157 |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 11-06-2021 07:09 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen er avgjort mannen. Pinlig nøyaktig herre .
PS. Ta med kardangen i samme slengen. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
jarle Gjest
|
Skrevet: 11-06-2021 17:44 Tittel: |
|
|
Kardangen- mellomaksel har fått overhaling - nye lager, tettninger og kryss for få år siden så den blir nok ikke rørt .
Speedometeret skal også gjennomgås, er vel fortsatt noen som driver med overhaling av slikt fortsatt i Norge . |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 14-06-2021 12:39 Tittel: |
|
|
Hei Jarle
Jeg har ferdig en girkasse til din modell. Veldig mange nye deler.
Alternativ kan jeg overhale din eksisterende girkasse.
Rolf (bor i Gjøvik)
95020006 |
|
Til Toppen |
|
|
Spyd
Ble Medlem: 24 Aug 2021 Innlegg: 3 Bosted: Østfold
|
Skrevet: 08-06-2024 10:58 Tittel: Litt nytt om motor, oljelekkasje |
|
|
Etter to bytter av simmring på utgående side av veivaksel uten at det ble tett, tok jeg kompresjons test. Målte 6,5 bar på høyre sylinder, med litt olje i sylinder økte det til6,9 bar. Venstre sylinder 4,8 bar og 5,2 med olje.
Trykksatte også sylindrene, hørte at lufta gikk ned i veivhuset.Så regner med at kraftig pulserende luft er årsak til at olje slipper forbi simmring.
Kuleventilen er løs, men regner med at den ikke klarer å fange pulserende og trykket tidsnok.
Hvor høyt trykk er det i sylindre som er i orden , altså hvor slitt er min motor.
Km stand på sykkelen er ca 156000. I mitt 16 årige eie har den fått ny olje og filter hvert år uavhengig av hvor langt jeg har kjørt. Og annen service selvfølgelig
Nå blir det overhaling av topper og nye stempelringer. Er rådet å hone sylindre? Kan fortsatt se riper fra orginal honing.
Er det nødvendig med plansliping av topper?
Fint om det kommer noen tilbakemeldinger
Hilsen Jarle |
|
Til Toppen |
|
|
|